Vad väljer ni i år?

Sv: Vad väljer ni i år?

Minnet är för kort...

Vilka är det efter i år?

Nöjd med dina Adlerflug?

Mycket nöjd... så här långt.

Extriört riktigt bra, mysiga i "lynnet" och lagom busiga.

Om de sedan kan något på banan är naturligtvis fortfarande skrivet i stjärnorna.

Ringer nog ner och försöker få plats för en av damerna i år igen.

Eishin Dunkirk såklart;) Listorna talar för sg själv. Sen lämnar han väldigt trevliga avkommor!:love:

Eishin Dunkirk såklart;) Listorna talar för sg själv. Sen lämnar han väldigt trevliga avkommor!:love:

Själv är jag fortfarande lite kluven. Jämn standard, definitivt en bra bit över genomsnittet men fortfarande glest på "Toppindivider" dvs +80...

Av hittills 35 reg. avkommor födda 2006-2009 (startbar ålder) finns det 2 som visat 80 eller mer i Formtal. Dvs. mindre än 7%.

Många av avkommorna "fastnar" på 68-76.....vilket förvisso på intet sätt är dåligt, men jag saknar det där lite extra...."lite oftare".

Om detta i sin tur beror på stomaterialet som han erbjuds eller något annat kan jag inte svara på men 7 % är en alldeles för låg siffra....

Eftersom han trots allt toppar flera andra listor kanske det säger en del om många av de andra hingstarna i Sverige.

Ingen blir gladare än jag om hittills högst handikappade ED-avkomman Ede Sensation utvecklas ytterliggare.

Själv inväntar jag att "2009:orna" får genomföra sina 3-årssäsonger och 2010:orna(25-30 stycken) sina 2-årssäsonger för att se om det utmärker sig någon/några fler.

Så för egen del blir aktuellt med att skicka någon till ED tidigast 2013.:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka