Vad väger en shettis c:a

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Carisma72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 812
C

Carisma72

Knasig fråga....:angel: Men jag har ett sto c:a 1 meter hög och lite små mullig. Jag är osäker på om jag kan ha båda mina hästar i transporten (har en stor häst med).
Vad väger era shettisar med samma mankhjöd?

Sv: Vad väger en shettis c:a

Vägde min shettis för en månad sen ungefär. Hon är 1 ½ år. Är ca 95 cm i mkh. Och vägde 200

Mina shettisar på över en meter ligger på runt 250kg enl. klinikvågen, dom är i lagom hull.

Tack. Ska se om jag får fram någon bra vikt på henne....:D

Vi mätte våran shettis med ett sånt " måttband " där man kan se hur mkt dem väger.
Han är runt metern och vägde ca 200 kg.

mina shettisar är 92 cm och 105 cm. den lilla väger ca. 250 kg och den större drygt 250 kg. då är dom fina i hullet och väl musklade.

så säg att din ligger mellan 250 och 300 kanske ?

Viktmåttbandet stämmer sällan. Enl. mitt viktmåttband skulle mina shettisar väga långt över 300kg o det ver jag att de inte gör (vägda på klinik). Min varmblodstravare på 165cm skulle väga 418kg med bandetmen på vågen vägde han 576kg. Lite skillnad alltså

En mullig shettis på 1m väger mellan 200-250. Gissar på 225.
Om du mäter omkrätsen bakom manken i cm, x6,25 sedan -625 får du vikten på ett ungefär.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
598
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka