Vad tyckte ni om Globen dressyren?

soffie

Trådstartare
Ja vad tyckte ni om Globen dressyren igentligen?
Jag var där på söndagen och såg kuren, och tyckte att det var det bästa startfältet jag sett i Globen!Tyckte dock att Zancor o Per skulle ha vunnit!Dom var ju i en klass för sig, visst är Cavan också fin men Zancor är så jäkla härlig!Tyckte oxå att Sack gick suveränt, han fick för lite poäng.

Var det bara jag som tyckte att AnnCatrin Linsenhoff fick alldeles för mycket??Jag menar 74% för den ritten!där ser man verkligen att domarna höjer sig efter ett bra ekipage ( hon red ju efter Per ) och sen steg det ju ännu mer till Canvan (79%) och Beatric kom ju tvåa.
Men det var riktigt kul att se så många fina hästar iaf!

Sv: Vad tyckte ni om Globen dressyren?

ja satt å drägglade över Amando II. vet inte varför jag gillar honom men det är något och Zancor och Per, helt underbar ritt!

Jag tyckte att spanjorskan Ferrer Salat (stavas??) skulle ha vunnit :bump: . Hennes häst är bara underbar :love: , fantastisk lätthet den bara dansar fram :) . Perfekt form också, inga tredje halskotor högst där inte :D :angel:

Jag tyckte det var väldigt trevlig ridning överlag! Litet extra plus i kanten för Hexagons Ollright, Wilson, Zancor och Cavan från mig. :love:

Jag tyckte Zancor såg fin ut, mer avspänd än förra (?) året.
Cavan gick bra.
Sack är fin men bakbenen hänger inte riktigt med.
Guiness såg lydig men lite tråkig ut.

Såg dressyr grand prix på lördagen! Tycker det var jätte bra! :D mkt fint å se!

Håller med om att Zancor skulle ha vunnit! Men kan heller inte säga att jag tycker att Cavan inte skulle ha vunnit...Jämna men ändå väldigt olika! Haha
Ferrer-Salat? Förstår inte ens hur hon kunde komma bland de 3-4 bästa?! Näe, var inte alls imponerad. Känns som att domarna var tvungna att hålla henne högt efter lördagens resultat (eller kanske efter OS?). Äh, jag vet inte, var iallafall inte alls imponerad av henne. Amando och Albano tyckte jag var rätt trista båda två...Guinness gick nog sin bästa tävling nånsin vad jag kan minnas, synd att han inte har mer att komma med...Bra skritt har han! Lussan rider skitbra tycker jag, synd att hon alltid sitter på lite halvt mediokra hästar...Hon skulle behöva en riktig stjärna! Den unga hästen i början var jag imponerad av, bara 8 år gammal. Juste, vart tog Kyra vägen?

Jag bara äääälskar Sack, hans utstrålning är något som gör att jag faller för den..
Men tycker att Zancor skulle vunnit..
Synd för Lussan, jag tycker Guiness är tråkig.. Han har ingen speciell utrstrålning, man blir bara less på att kolla på honom, även om hon rider super!

vet någon varför inte helena fick rida?

Såg bara det som visades i Svt på söndagen men av det kan jag nog hålla med domarna att Cavan var bäst. Zancor var ju iof härlig också. Sällan man ser sån energi rätt riktad nu för tiden :smirk:

Ferrer-Salat var min 4:a, hehe
Synd att de inte visade några tyska ekipage...

Bra klass på startfältet tycker jag, i stort. Sack gör underbara travprogram men tappar mycket när det kommer till galoppen. Zancor och Cavan står i en klass för sig tycker jag, men jag är personligen inte så förtjust i Beatrice Ferrer Salats häst. Tycker det saknas harmoni. dressyr är ju en bedömningssport och vi har väl alla våra favoriter och letar efter olika saker hos ekipagen. Tycker också att Lussan och Guiness gjorde en bra uppvisning på söndagen och borde fått lite mer betalt för den.

Jag tyckte nog att det var det sämsta startfältet på de 6 år jag tittat på küren. Det kans förstås också vara så att jag varit döär för många gånger och blivit uttråkad. Tyckte att Zancor var bäst! Vilka rörelser!

PathOfClovers skrev:
Juste, vart tog Kyra vägen?

Jg hörde ngt om att hästen hade nackspärr... lr ngt liknande. Samma som guiness på sm har jag för mig. Mkt har för mig. men iaf. :bow:

Jag tyckte att startfältet var en ren besvikelse faktiskt. Det kändes som att man satt och kollade på en regional St: George. Jag var där på lördagen på Grand Prix. Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga. Önskar att jag hade kunnat sett küren också. Jag har hört att det var högre kvalitet på den. Och aj vad jag sörjde att inte Briar var med.

Cavan, som förut gett mig riktiga rysningar i nacken ser nu mest tjurig och avtrubbad ut. Inget lätt ryttarbyte där inte..

MVH helena

Jo jag måste få tillägga också att jag tycker att Lussan ska ge upp om Guiness någon gång. Den hästen kan verkligen INTE tycka att det är roligt. Jag har sett honom så där nu flera gånger i rad. Det är en superfin häst ,men skulle förmodligen passa bättre att bara betäcka och visa upp sig nån gång då och då för hand och gå resterande tid i en stor hage... Tycker ni att jag var elak nu ? :-)

Men ingen lätthet i framdelen i piaff. Den står på fram och hoppar på bak.... :eek: /T_B

true_blue skrev:
Men ingen lätthet i framdelen i piaff. Den står på fram och hoppar på bak.... :eek: /T_B

Hej ! Med "den" menar du då en specifik häst eller hela högen ?

Jag svare Lady_D, som skrev "Jag tyckte att spanjorskan Ferrer Salat (stavas??) skulle ha vunnit . Hennes häst är bara underbar , fantastisk lätthet den bara dansar fram . Perfekt form också, inga tredje halskotor högst där inte"

Det betyder inte att alla andra var jättebra..../T_B

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 239
Hoppning Äe det bara jag el finns det nadra som tycker att det har blivit sämre med framhoppningarna? följs regler och vad händer om de inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 103
Senast: talisman
·
Dressyr Är hemma igen och känner mig en aning besviken, men mest förvirrad. I år igen. I år igen är bedömningen flummig. I år igen premieras...
2
Svar
26
· Visningar
4 089
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka