vad tycks?

Rouise

Trådstartare
eftersom min lilla amristik har tunn päls och är en riktig fryslort. hon fyreser alltså på en gång. det går ok om det är torr kyla men om det är minsta lilla blött fryser hon... det är ok om hon är blöt m tassarna men blir hon blot uppåt ryggen så fryser hon å skakar
så har jag länge letat efter ett täcke till henne. problemet är att hon är liten för sin ras och därför är storlekarna för medium hundar för stora och storlekarna för små hundar för små.

har ialla fall hittat ett som jag tycker sitter bra över rygg osv och hon ÄLSKAR det. sprang runt och såg mallig ut. och när jag tog fram det en gång till igen då sprang hon fram å skulle ha det på sig så täcken är perfekt enligt henne.
men jag är fundersam på längden neråt.

det är ett fleesfordat totalt rengtätt täcke med en liten krage över halsen. ett spänne under magen ett fram och två bensnören bak i resårband så det sitter inte tajt men inte häller löst nån stans mitt emellan.

här är lite bilder i lite olika vinklar även sittandes tyyvär fick två av bilderna ett gulaktigt sken över dem.

5547588.jpg


5547587.jpg


5547609.jpg


5547586.jpg


täcket har storlek 35. storlek 40 är längre i ryggen och utan att hon har provat det så vet jag att längden över ryggen blir förstort och kommer störa/skava på svansen

det fanns inga storlekar där emellan.
andra modeller på täcken funkar inte alls.

hur tycker du att täcket sitter. för tajt för litet

OBS! jag har INTE satt på hunden ett täcke för att hon ska vara fin utan däför hon fryser som jag skriver längst upp. och val av färg så gjorde jag inge det fanns ändast i den färgen och Ja jag tycker att täcket är fint!
 
Sv: vad tycks?

lägger in två till bilder

5547945.jpg

direkt efter en gäsp där av de trötta ögonen :P

5547948.jpg


på djur affären sa de att det är som med hästar om de är varma över ryggen och sidorna så fryser dom inte. stämmer det? någon som vet?
 
Sv: vad tycks?

Det är väldigt olika från hund till hund, men för min GD räcker det inte med ett sådant täcke..

Han behöver hel hals och stor magplatta ..

Men för att undvika vätan på ryggen som gör att hunden blir kall så är ju det täcke du har perfekt.

Du ser ju på hunden om hon vantrivs i det, omöjligt att se på bilderna om det skaver någonstans så du får lita på ditt ögonmått och på att hunden säger till..
 
Sv: vad tycks?

hon vill väll hällst bli paketerad i plast och bli buren när det är blött + gummistövlar då hon är en liten diva.

men att den skaver tror jag inte det märks inget på henne idag. vi får väl se på promenaden å så. men den ser inte för liten ut då? på längden alltså

har inte haft sånna täcken på våra hundar förut för ingen har behöft något!
 
Sv: vad tycks?

Sånt täcke köpte jag förra året till min schnauzer...kanonbra täcke...följsamt o allt!

Hon är med mkt i stallet o när det regnar så fryser hon så mkt...

Men det ser ut att sitta bra! =)
 
Sv: vad tycks?

Det blir premiär prommisen men täcken nu om en liten stund... får se hur det hjälper, om det hjälper och hon reagerar på det på nått sätt.

va bra att det ser ut att sitta bra. har ju lite erfarenhet av täcken som sagt :P
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 846
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 863
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 179
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp