vad tycks om denna häst?

S

Sellan

http://www.youtube.com/watch?v=k2u3K7rj1y8

inte så mkt riden, har mestadels stått. han är/var i viloperiod så vi galloperade inte. 6år gammal. mkt känslig, har aldrig busat osv.
säljes pga tidsbrist.

visst är det snyggt att blanda "slarvig hoppjäntastil" med western?:angel:

jag som är mest van vid engelsk ridning (dvs luta hit å luta dit) var det ganska ostabilt i början då sadeln satt så löst (när jag skulle hoppa av höll sadeln på å snurra runt...) men efter ett tag fick man in knycken. tyvärr så är det inte filmat ända på slutet när vi övar på att flytta bogen, för då tycker jag att det var då det gick riktigt bra och "visste vart vi hade varandra".

så vad tycker ni om oss? kan det bli bra? vad gör jag för fel etc?

Sv: vad tycks om denna häst?

Nu såg inte jag mer än halva filmen (datorn e kass) men jag tyckte att ni såg trevliga ut ihop! Lite för "lite häst" för min smak dock om du förstår vad jag menar.;)
Vad är det för häst du är ute efter? Vad ska du ha den till?

det e inte jag som ska köpa den.. ;) den som ska köpa ville inte provrida själv :crazy:

jag ska typ vara medryttare på den...

Verkar vara en snæll, lydig och okomplicerad hæst som antagligen ær bra grundutbildad och dærfør passar bra før en nybørjare. Något annat kan inte jag uttala mig om eftersom du inte "rider" hæsten.

som jag fattat det är den fortfarande i grundutbildningsstadiet, den är riden lite "då å då" högst någon månad i taget, och jag fick inte ta i tyglarna, bara jag nuddade lite så hände det saker så jag vågade inte "krama om" med benen.. givetvis ska jag fråga säljaren nästa gång (om det blir en nästa gång) om han kan visa mig mer hur man rider den hästen..

hur samlar ni hästen med sätet?

Grunden verkar vara bra på denna häst. Beroende på priset så skulle jag själv mycket väl kunnat tänka mig ett köp. Men jag hade velat se mer innan köp. Galoppen ska ju fungera också.

Slarvig hoppjänta stil och western är bra att blanda. Det är bra :D

Är du också i hästletar-tagen? Jag med, det är svårt :crazy: Jag har bara provat en men det var nog inget. Ska du ha en Quarter eller en "vanlig" ( :p ) häst?

hästen kan gallopera under ryttare, kan galoppfattning etc, MEN han e riden 1gång på kanske ett halvår, så då är det inte så bra om jag skulle sitta upp och gallopera...

Han som ska köpa hästen är intresserad så jag kanske ska åka dit å provrida igen, å då ska ägaren rida honom lite mer så han e i lite bättre form.

själv har jag hästar så att det räcker ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 924
Senast: Raja
·
F
  • Låst
Dressyr Eftersom, tråden låstes startar jag en ny ang ämnet och då får vi väl snällt försöka hålla oss till det då. För visst är det intressant...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
21 406
Senast: break_a_leg
·
Z
Träning Hej, jag fick höra att min lilla ponny reser sig när hon svänger? Kom från en tjej som sett filmen från när vi var i ridhuset första...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: zillax89
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 811
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI