Vad tycker ni?

R

Rarus

Vem får störst krav på sig på tävlingen?
Är det större krav på prestation på en ryttare som kommer med den senaste matchande utrustningen och extrautrustningen än på en ryttare som kommer hel och ren men inget extra? ;)
Vad tycker du?

Sv: Vad tycker ni?

Jag skulle snarare kalla den första för snobb :angel:

Dömer hellre efter hur dom rider än något som har med utrustning att göra.

Jag skulle snarare kalla den första för snobb :angel:

Dömer hellre efter hur dom rider än något som har med utrustning att göra.

Håller med dig!

men samtidigt är det lätt att jag förväntar mig mer av en häst och ryttare med den nyaste och dyraste utrustningen.
Man tycker ju att ett sådant ekipage verkligen satsar med tanke på hur mycket dem har lagt ut på sin utrustning.

Samtidigt vet man ju att så inte är alltid är fallet, vissa gillar helt enkelt att klä sig och hästarna medan vissa kanske kompenserar talangen med utrustning...

jag känner en som det inte går så bra för på tävlingar, hon har alltid det nyaste, de dyraste sadlarna och de finaste kläderna. hon tror att hon är bättre än alla anndra bara för hon ser snyggare ut, men så är absolut inte fallet:mad:.

Min uppfattning är att folk oftast tycka att om de som har dyr och "fin" utrustning inte rider jättebra så är de snobbar som tror att de är bättre än alla andra. Tyvärr är det så, jag tycker alla ska få ha vad de vill utan att bli dömda men, men...

Vem får störst krav på sig på tävlingen?
Är det större krav på prestation på en ryttare som kommer med den senaste matchande utrustningen och extrautrustningen än på en ryttare som kommer hel och ren men inget extra? ;)
Vad tycker du?

Jag kan inte riktigt svara på frågan, men jag kan säga vad jag tycker.

Jag har förmodligen köpt min utrustning till ett högre pris än många. Jag har bara riktigt dyra saker. Å andra sidan har jag träns som är 10år gamla och ett träns som är 15 år. Det ser fortfarande nytt ut och folk undrar var de kan köpa ett! Bra kvalitetsutrustning kostar, men sköter man den håller den i en livstid och ser alltid fräsch ut.

När jag köper nya saker köper jag det med bäst kvalitet, och det gör jag av snålhet/sparsamhet (de skall ju hålla länge), men det gör inte att jag rider varken bättre eller sämre... varken på träning eller tävling.

Sen ett tillägg vi har ju alla ett val vart man vill lägga pengar. Allt beror ju på vad man tycker är roligast och vilket mål man har med sin hobby.

Vem tycker ni är smartast av dessa personer som fått handla häst + utrustning för 200 000 kr?

Person 1:
Häst 130 000 kr, hyr transport vid behov, köpt ALL utrustning för 35 000 kr, lägger 35 000 kr på tränarkostnader.

Person 2:
Häst 90 000 kr, utrustning 40 000 kr, transport 60 000 kr, tränare 10 000 kr

Person 3:
Häst 70 000 kr, transport 50 000 kr, utrustning 70 000 kr, tränare 10 000 kr

Ja, jag vet ju vem jag väljer.

Sen ett tillägg vi har ju alla ett val vart man vill lägga pengar. Allt beror ju på vad man tycker är roligast och vilket mål man har med sin hobby.

Vem tycker ni är smartast av dessa personer som fått handla häst + utrustning för 200 000 kr?

Person 1:
Häst 130 000 kr, hyr transport vid behov, köpt ALL utrustning för 35 000 kr, lägger 35 000 kr på tränarkostnader.

Person 2:
Häst 90 000 kr, utrustning 40 000 kr, transport 60 000 kr, tränare 10 000 kr

Person 3:
Häst 70 000 kr, transport 50 000 kr, utrustning 70 000 kr, tränare 10 000 kr

Ja, jag vet ju vem jag väljer.

Jag tycker att person ett är smartast.. Eftersom hästen är det viktigaste "redskapet" när man rider.

Man kan säga är jag är lite som person ett. Jag har verkligen inte den senaste utrustningen, och när jag köper så köper jag inte det som är dyrast eftersom jag inte har råd. Men det har gått bra ändå och det tycker jag känns skönt :)

Jag tycker att person ett är smartast.. Eftersom hästen är det viktigaste "redskapet" när man rider.

Man kan säga är jag är lite som person ett. Jag har verkligen inte den senaste utrustningen, och när jag köper så köper jag inte det som är dyrast eftersom jag inte har råd. Men det har gått bra ändå och det tycker jag känns skönt :)

Ja, av två anledningar anser jag att person 1 är smartast. Personen lägger pengarna på häst och tränare...

Person 1 :) Låter mer som mig som jag var förr :D Dock ska sambon nu köpa släp åt mig så har det med så blir en ett med ägd transport ;) Lägger främst pengarna på bra häst och bra tränare. Transporten har kommit i.. ja.. 4 hand :D

Håller med ettan. Men måste ju säga detta. Hur mycket man lägger ut på hästen beror väll endå på ens målsättningar.

Att dyka upp på en tävling betyder inte i mina ögon att man hoppar i dom högre klasserna.

Mer pengar på träning är ofta mycket som utgör vart man kommer tycker jag. Å jag köpte trots allt min viserligen ponny för 20 000 kr. Å inte ett enda fel var det på henne.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har bott i USA nästan hela sitt liv – men tävlar ändå under den svenska flaggan. Drömmen är att en dag vara del av det svenska...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka