Vad tycker ni?

M

moe

Jag ska börja med ensamträning på valpen och jag vet att det skulle gå väldigt mycket bättre om han fick vara med tiken (som har fri tillgång till hela lägenheten) men jag är rädd att det skulle bli för mycket bus.
Jag har försökt vänja honom vid att vara i köket (vårt vardagsrum och kök "sitter ihop" så vi har bara kompostgaller emellan) men det funkar sådär då han gnäller nästan hela tiden fastän han har sin säng och sina leksaker där. Vi har ju inte så stor lägenhet så han är ju i princip i samma rum och han ser mig hela tiden då jag sitter vid datorn (vi är ungefär 2 meter ifrån varandra).
Nu har jag bara försökt vänja honom vid köket i ca 2 dagar och korta stunder men det känns omöjligt. Jag känner mig som världens sämsta hundägare...
Hur tycker ni jag ska göra ?
Den förra hunden vi hade var ju gammal så det blev inte så mycket bus därför kunde vi låta båda ha fri tillgång till lägenheten då och jag behövde aldrig vara orolig att det skulle gå för vilt till.

Sv: Vad tycker ni?

Varför kan inte både tiken och valpen va på det begränsade utrymmet?? Eller i varsitt begränsat kanske? (tex bara köket och sedan ge den varsin halva av köket att va i...)
När du vant honom var har tiken varit då??

En fundering är hur reagerar han om han inte ser dig?? Om du och tiken är vid datorn och han ser er men inte kan komma dit så är det nog en stor faktor bakom gnället?!

Ledsen att jag inte har ngra bra tips....
Lycka till!!!

Tiken brukar ligga i soffan eller i sin säng.
Det lät ganska smart det där med att dela av köket jag måste bara klura ut hur jag ska göra eftersom det är ganska stort. Jobbigt med kompostgaller då man måste sätta ihop flera stycken isånafall.
Några tips?

Hmmm tänkte att det var lätt att sätta ihop många kompostgaller? Annars så köpa en stooor hundbur till valpen att bo i?

Varför dela av köket???
Varför inte låtabåda två vara i köket?

Jag hade testat i hela lägenheten först, kanske blir det inget bus alls utan allt blir naturligt för valpen. Min valp är med alla hundar på nedanvåningen utom på barnens rum och i köket när vi lämnar dem. Det går hur bra som helst, de leker lite men vilar nog mest ( de kommer och gäspar när vi komemr hem och ser allmänt nyvakna ut).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 348
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 628
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka