Vad tycker ni?

K

Karamella

Jag har gjort en ny hemsida till min marsvinsuppfödning. Vad tycker ni om den? Förslag på något som skall ändras/läggas till? Gästboken och länkarna funkar inte än, men kommer att ordnas.

Adressen är: www.mitis.cjb.se
 
Enkelt & fint! :) Och himla snyggt teckensnitt! Tänk bara på att man måste ha teckensnittet installerat för att se rätt teckensnitt. Alla kanske inte har just det där teckensnittet på sin dator.

Dessutom är storleken på underrubrikerna kanske i största laget (t.ex. Tidigare kullar, Om mig m.fl.) Själv skulle jag nog göra själva rubriken större än underrubrikerna och ha den i en mer "synlig" färg (som det är nu är ju rubrikerna grå och underrubrikerna blå).

Bokbilden på framsidan var inte så snygg förresten. Den är så hackig i kanterna. Annars är det kul att du har bilder, för det är ju inte så kul med hemsidor som bara har text. :) Snygga foton på marsvinen!!
 
Den var fin, men i alla fall för mig så är det blandade teckensnitt på hela sidan. Ibland verdana, ibland bookman old style (tror jag).
Du har angett arial som förstahandssnitt i css-koden, men sedan har du angett olika teckensnitt i html-koden i alla fall.
Om du anger teckensnitt i css så behöver du inte göra det i html alls.

Så här står det:

BODY { font-family: arial, Tahoma, Times New Roman, Times, serif; font-size: 12; }

Sedan i texten tex:

<P align=left><FONT face=georgia><U><STRONG>Planerade Kullar</STRONG></U></FONT></P>
<P align=left><FONT color=dimgray><FONT face=verdana size=2>Two Town's Yoroba och Bi-Visible kommer att sättas ihop i juni. </FONT></FONT></P>
<P align=left><FONT face=verdana color=dimgray size=2>~ Sattes ihop 2004-06-02. Rexbäbisar väntas komma tidigast 11 augusti ~</FONT></P>
<P align=left><FONT face=verdana color=dimgray size=2>- - - - - - - - </FONT></P>

Dessutom är det olämpligt att ha understrukna rubriker. Understruket anger länkar på nätet, så det vill man undvika i vanlig text.
Annars var det snygg färg på texten!
 
Har ändrat det mesta nu. Kolla vad ni tycker... Tyvärr har jag inte hittat någon bra gästboksikon... någon som vet någon fin?
 
Finfint! :)

Du kanske helt enkelt kan göra en textlänk under "Kontakt"-sidan? :)
 
Det blev mycket bättre! En sak till jag tänkte på: Det är bra om du kan förminska bilderna i ett bildredigeringsprogram så att de får den storlek du ska ha på hemsidan, samt komprimera dem. Som det är nu så blir ju sidan med bilder på väldigt tungladdad.
 

Liknande trådar

Samhälle Veterinärvårdspriserna är uppe i media igen, bland annat för att S lagt fram ett förslag om att förbjuda vinster i djurvården...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
12 638
Senast: fejko
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 278
Senast: Hedinn
·
Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: WBanna
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 363
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp