Vad tycker ni om min häst?

Sv: Vad tycker ni om min häst?

de flesta travare breddar även när man travar lugnt, inte bara när det går úndan.
Jag har faktiskt aldrig tänkt på att det känns när de breddar ;)

va? har jag sagt något sånt? :p
jag sa ju bara att inom trav är det ju inte att föredra en travare som breddar MKT.
att Bill har fel, såklart breddar inte alla travare.

Jag vet inte mycket om varmblod eller västernridning. Blir gångarter bedömda på västerntävlingar? Annars tycker jag att det verkar vara en nisch för varmblod att användas inom västernridning.

Jag vet inte mycket om varmblod eller västernridning. Blir gångarter bedömda, typ vanlig dressyr, inom västern? Jag tycker det verkar vara en nisch för varmblod att bli västernhäst. I övrigt tycker jag att hästen ser vacker ut.

Jag vet inte om ditt inlägg var riktat till mig eller inte, men jag får väl svara så gott jag kan. Jag tror att många börjar rida western med sina travare helt enkelt för att det passar hästen. Som i mitt fall då jag började med western med min häst eftersom varken hoppning eller dressyr (inte trav heller för den delen) passade honom :D Men sedan jag började med westernridningen så har min häst utvecklats jättemycket, och har blivit mycket bättre i dressyren också. Att han inte tycker om att hoppa kan jag inte göra mycket åt... :p
Jag är ju ingen erfaren tävlingsryttare, så jag vet inte hur mycket av hästens gångarter som bedöms inom westernridningen, men det är inte som i dressyren. Det spelar nog inte så stor roll om hästen har en typisk "travargalopp", så länge den galopperar och har rätt galopp. Åtminstone inte i de lägre klasserna.

Jag vet inte mycket om varmblod eller västernridning. Blir gångarter bedömda, typ vanlig dressyr, inom västern? Jag tycker det verkar vara en nisch för varmblod att bli västernhäst. I övrigt tycker jag att hästen ser vacker ut.

Gångarterna bedöms mest i Western Pleasure, medan i t.ex. Western Horsemanship så är det mest ryttaren och helheten som bedöms...
På E- och D-nivå är det mest även en grundlydnad och ett lugn hos hästen som betyder mest. + att den har en och samma takt i gångarterna.

Jag har själv ett varmblod som jag tävlar med på C-nicå och har vunnit flera gånger... så lägger man ner jobb så kan man lyckas med de flesta hästar (och raser) men de beror nog också mycket på individ!

Jätte fina bilder , ni ser ut som handen i handsken så att säga!!! :rofl: Hoppas inte att din häst är allvarligt skada och att han kurerar sig snabbt!

Tack, det var kul att höra! :)
Nja, ganska allvarligt är det ändå, trots att skadan är liten för ögat. Han har fastnat med vänster bak i ett hål i marken (upptäckte jag efteråt), och skurit loss en bit av ballen/hoven så att kötthoven blottas... :crazy: Men nu har det gått två veckor och det ser ut att börja läka i alla fall. Men veterinären som var här sade att det kommer ta lång tid att läka, och hovslagaren trodde att det kommer ta minst ett halvår att läka helt... Jag hoppas att jag kan börja rida igen tidigare än så... :(
Men samtidigt är jag glad att han inte skadade sig värre. Hade han fastnat med ett framben så hade det kanske gått av istället...

Hästen jättesnygg!! Är lite nyfiken på skjortan (den lite plommonfärgade) du har på tävlingen, ursnygg - var får man tag på sån någonstans??

Hästen jättesnygg!! Är lite nyfiken på skjortan (den lite plommonfärgade) du har på tävlingen, ursnygg - var får man tag på sån någonstans??

Skjortan har jag sytt själv ;) Den är egentligen svart under med rosa mönster, men syns bäst på nära håll. Kul att du gillar den! :)

Hej Malin! kände igen Chinook, för det är väl hon på din avatar. Kram Camaros Matte

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka