Vad tycker ni om min häst?

T

Thornbird

Jag blev lite inspirerad av real_cowgirls tråd, så nu startar jag en egen ;) Nu är min häst dessutom skadad, och kommer troligen inte kunna ridas på några månader...:cry: Så det skulle vara kul om ni kunde säga vad ni tycker om honom!

Mig behöver ni inte kommentera, jag vet att min sits stundvis är en katastrof :o

Lite info om hästen:
Varmblodig travare, valack, 17 år
Blev inriden som 8-åring, startade i trav innan dess. Jag köpte honom när han var 10 år, och började träna western med honom för ca 2-3 år sedan. Han har alltid haft enorma problem med vänstergaloppen, men i våras inträffade ett smärre mirakel och helt plötsligt kunde vi tävla i reining :p Det tog mig 6,5 år att lära honom vänster galopp hyfsat... Men i år har vi tävlat reining och western riding två gånger!

Min kompis var fotograf, därav saknas delar av hästens ben på vissa bilder :p

fler bilder i nästa inlägg...

Sv: Vad tycker ni om min häst?

Väldigt vacker häst, och snyggt ekipage! Ni passar tillsammans! :D

Får jag fråga vart tävlingsbilden är tagen? ;)

Tack båda! :)

De två första tävlingsbilderna är från Timrå, och de två sista är från Österåsen i Jämtland.

Tja, en brun valack med svart svans,breddar fint i trav .:angel:

Det ser jättefint och mysigt ut :D

MVH Malin! :)

Varmblodstravare breddar alltid fint i travet ! :D ( skojar ju lite med dej!)

har du hört talas om linjegångare? kan man inte allt om trav ska man inte yttra sig om sånt.
vi har iaf två hemma som är linjegångare.

om jag inte heller minns helt fel så är det väl ingen fördel heller att ha en travare som breddar mkt bak?

Senast ändrad:

Det är ju nått de måste göra för att kunna trava fort i löp. MIndre trevligt när man rider. Hade en f d travare förut och det kändes verkligen när han fick för sig att det var travlopp och började bredda bak.

Till TS
Ni ser jätte fina ut. Roligt att det funkar med galoppen. Jag kämpade för att få till en hyffsad höger galopp med min travare men jag lyckades inte nått vidare. Lycka till i fortsättningen

Det är ju nått de måste göra för att kunna trava fort i löp. MIndre trevligt när man rider. Hade en f d travare förut och det kändes verkligen när han fick för sig att det var travlopp och började bredda bak.

nej, som sagt det finns många travare som är linjegångare också. och det är inte heller att föredra om hästen breddar väldigt mycket bak.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka