Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

K

Kallblod

Jag vill köpa en ny sadel men man är ju inte gjord av pengar så jag har funderat på h**ks allroundsadel för 1300 kr, vad tycker ni? har ni kanske bra tips på andra billiga men bra sadlar?:bump:
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

billigt är väldigt sällan bra tyvärr :crazy:
finns väldigt många trådar om billiga sadelmodeller, prova att sök så hittar du säkert!
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Måste den vara ny? För 1300kr får du en begagnad märkessadel i bra skick. Jag skulle absolut satsa på det istället. Annars är väl hööks sadel lika bra/dålig som andra indiska sadlar. Man får vad man betalar för.
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Måste den vara ny? För 1300kr får du en begagnad märkessadel i bra skick. Jag skulle absolut satsa på det istället. Annars är väl hööks sadel lika bra/dålig som andra indiska sadlar. Man får vad man betalar för.

Nej den måste inte vara ny, tips på bra sidor med begagnade sadlar då?:)
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Kolla här på Bukefalos, under Radannonser :idea:

Immer
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Min erfarenhet at "budget sadlar" överlag är många, men framför allt tycker jag att lädret alltför ofta är av mindre bra kvalitet... Blir aldrig sådär mjuk och smidigt.
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Ja, det är jag också helt övertygad om.
Men det finns många bra syntetsadlar till lågt pris.

Immer
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

när jag köpte min unghäst fick jag med en sån där billig sadel ifrån hööks, kvaliten är säkert inte den bästa, jag red väldigt sällan i den och sen sålde jag den billigt till min klasskompis.

men den var väldigt skön att sitta i :bump:
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

skulle absolut köpa en begagnad märkessadel istället. Eller rida barbacka tills jag hade råd med en ordentlig. En häst i stallet har inflammerade bogblad o vill inte alls bli riden pga en sadel från hööks som legat illa. Det visade sig att hela bommen o all stoppning blivit sned! De hade ändå bara haft sadeln några månader!
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Jag har haft en sån för många år sedan, jag hade 1 häst som den låg bra på , men ändra sig tyvärr väääldigt fort & låg inte längre bra, jag hade hellre satsat som 1300:- på en begagnad :D
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Tycker med det kanske kan vara bättre att satsa på en syntetsadel.

Jag har köpt en begagnad i dag för 300 kr:banana:
 
Sv: Vad tycker ni om H**ks billiga allround sadel??

Det finns ju även syntetsadlar som inte är "syntet-syntet" utan sådana som ser ut som läder. Är ägare till en sådan och är mycket nöjd. Har sett att de inte behöver kosta mycket begagnade.
 

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
855
Senast: Ajda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 564
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 008
Senast: Blyger
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
578
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp