Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

:D Jag kunde bara inte låta bli att kommentera.......:angel:

Men du har helt rätt, det är alldeles för många som inte har kontroll på sin hund! :crazy:
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Jag testa ett när min Rottis var unghund , det rusa upp en hare precis framför fötterna o han rusa till sen gick det av ohan var lös efter haren jag fick mig en löp tur som varade en bra stund över stockar o sten. Sen åkte jag tillbax till affären förbannad , och tanten gav mig ett nytt.
Åkte hem till svärföräldrarna knöt upp hunden o deras tvättlinda medans vi fika då rusar det en katt över gården det bara small av inte ens tillstymmmelse till o hålla fick mig en ny löp tur i skogen barfota så fötterna var alldelse blodiga på mig. Åkte åter igen tillbax till affären o vråla då skulle hon ge mig ett nytt igen, men icke en gång till nu blir det stållänk gäller o de har hållt alla förrutom ett sprenger i mässing som gick av när vi träna med det var fabrikations fel men köper bara dom i rostfritt nu för tiden.

Jag vet att det finns ett plagiat på den "riktiga" dressyrlänken som är helt värdelös. Det ska vara en stämpel på ringen som det står "Dog security" på. Flax har ett plagiat som är helt värdelöst. Det går av, ringen öppnar sig osv.

Jag är jättenöjd med min dressyrlänk. En kedja skulle slita för mycket på pälsen på min hund.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Jag vet att det finns ett plagiat på den "riktiga" dressyrlänken som är helt värdelös. Det ska vara en stämpel på ringen som det står "Dog security" på. Flax har ett plagiat som är helt värdelöst. Det går av, ringen öppnar sig osv.

Jag är jättenöjd med min dressyrlänk. En kedja skulle slita för mycket på pälsen på min hund.

Dog security har väl bara kräksnaran som sin egen?

Så här står det på deras hemsida

Produktutvecklad och tillverkad i Sverige. Dressyrlänken är produktutvecklad och tillverkas i Sverige samt är mönsterskyddad med mönster-registrerings-nummer 64 587.

så den finns på andra ställen också.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Dog security har väl bara kräksnaran som sin egen?

Så här står det på deras hemsida

Produktutvecklad och tillverkad i Sverige. Dressyrlänken är produktutvecklad och tillverkas i Sverige samt är mönsterskyddad med mönster-registrerings-nummer 64 587.

så den finns på andra ställen också.

Nu fattar jag inte. Kräksnaran?

Vadå finns på andra ställen?

*amningshjärna*
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Halsband har man på hunden när man ska gå ut med den i koppel. Inte annars..

Och såvida du inte går ute extremt mycket och behöver "slita & dra" i halsbandet, så nöter det inte.

Visst kan det trassla in sig i pälsen om man har en väldigt långhårig hund och då kan ju en del hårstrån ryckas lös med otur, men det är ju en helt annan sak.

Det som sliter mest på pälsar är vanliga halvstryp/läderhalsband, som sitter på jämt. Då får hundarna sk glaspäls. Inte fint och inte kul.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Halsband har man på hunden när man ska gå ut med den i koppel. Inte annars..

Och såvida du inte går ute extremt mycket och behöver "slita & dra" i halsbandet, så nöter det inte.

Visst kan det trassla in sig i pälsen om man har en väldigt långhårig hund och då kan ju en del hårstrån ryckas lös med otur, men det är ju en helt annan sak.

Det som sliter mest på pälsar är vanliga halvstryp/läderhalsband, som sitter på jämt. Då får hundarna sk glaspäls. Inte fint och inte kul.

Jag tar alltid av halsbandet efter promenaden. Ibland glömmer min sambo det, men det är väldigt sällan.

Nej, jag sliter och drar inte i kopplet. När jag menade att det bara hängde om halsen var just vid promenader, då han inte drar.

Jag hade bara hört att det skulle slita mycket på pälsen på min ras. Därför har jag inte velat ha ett kedjestryp.

Nåja. Nu har jag iaf varit ner på affären och köpt ett kedjestryp som vi bara ska ha vid träning.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Halsband har man på hunden när man ska gå ut med den i koppel. Inte annars..

Jag har alltid blivit lärd o ha halsband på hunden ljämnt, tar av det när dom är lösa istället så inga tänder ryker om de gruffar.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Nu fattar jag inte. Kräksnaran?

Vadå finns på andra ställen?

*amningshjärna*

Ja några på Dog sequrity har gjort en kräksnara som är gjord för olika ändamål.

Halsbandet du skrev som var från Dog sequrity finns på andra affären än just dog sequrity.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Ja några på Dog sequrity har gjort en kräksnara som är gjord för olika ändamål.

Halsbandet du skrev som var från Dog sequrity finns på andra affären än just dog sequrity.

Heter den kräksnara? Eller är det dressyrlänken du kallar för kräksnara?

Jo, jag köpte mitt på en utställning. Men det står dog security på ringen.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Fan också, det var den med skruvade jag köpte idag...

Sen är det ju upp till var och en o tycka men på rottisen hade jag skruvat o han vart korthårig på höger sida och jag ryckte inte alls mycket i det.

men raka blir det inte samma skruveffekt som de skruvade länkarna.

beror nog på vad dom har för päls också.
 
Sv: Vad tycker ni om dressyrlänkarna?

Sen är det ju upp till var och en o tycka men på rottisen hade jag skruvat o han vart korthårig på höger sida och jag ryckte inte alls mycket i det.

men raka blir det inte samma skruveffekt som de skruvade länkarna.

beror nog på vad dom har för päls också.

Han har mjuk päls min hund.

Jag får prova och se helt enkelt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
753
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
22 161
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp