Vad tycker ni om det nya L:B3 programet?

M

milena-sx

Ja, jag är kanske lite sent ute och antar att det redan diskuterats:angel: men jag har inte tävlat dressyr på ett tag men börjar bli sugen igen. Kollade på lite på propositioner och såg att LB3 hade ändrats, kollade upp det och tänkte "Oh mama! Hur ska jag kunna lära mig detta!!!???" Jag hittar liksom ingen logik i programet

Ni som ridit det, vad tycker ni? Var det svårt att lära sig? Gillar ni detta bättre än det gamla?

Sv: Vad tycker ni om det nya L:B3 programet?

har inte ridit det gamla men det är väl bara att banka in precis som med allt annat. kan tycka att det är lite dåligt flyt i det bara, typ abrupt och inte speciellt mjukt :crazy: men det duger väl liksom :p

Lite ologiskt kanske, men jag tycker det är ett bra program som överång till LA. Mycket övergångar och varierat med böjda och raka spår. Ställer höga krav på lösgjordhet och genomsläpplighet. :bow:

Ja det var lite det jag tänkte på också! Och med "min" häst som blir spänd när det händer för mycket känns det som att jag kommer sakna det gamla!

Haha, jag tycker det är ett BRA program. Men visst är det lite nytänk i det. Det följer ju inte logiken som de andra prgorammen har riktigt.

Jag red LB:3 när det var skänkelvikning i skritt med, och det kan jag faktiskt sakna.

Jag har dock inte ridit galma LB3an, men tyckte okså när jag började lära mej Lb3an att de va oligiskt... men när de väl satt va de hyffsat bra program tycker jag, mkt variation.. då min häst kan bli väligt stark o tung, så tyckte jag om 3an eftersom de e mkt vägar:-)
red tyvärr fel fösta gången.. haha på de(för den där oligasta galopp ökingne o sen trav ökning efter:-D
haha domarn hann inte ens blåsa innan hon såg hus arg jag vart på mej själv:-(
men sånt man lär sej av, nu senats jag red den vann vi:-D

Rumpnisse- skänskelvikniong i skritt ttycker jag i jätte svårt:-O:-O
mkt lättare med saxar i gallop o trav...

Det gjorde jag också och jag tyckte det var kul! Även om lilla rumpan trillade före ibland:) Men jag ska träna lite på det nya och ge det en ärlig chans!

Åh nej! Jag är en mästare på att rida fel! Första gången jag red LB:0 blev red jag fel tre gånger... Den tredje gången var dock inte så grov så domaren såg genom fingrarna med det och skrev typ bara "strulig väg" så jag slapp bli utesluten

de e nog nyttigt sånt man lär sej på.. har vart hoppryttare tidigare, o aldrig glömt/ridit fel i hela mitt liv!! så va helt förstörd efterråt att ja red fel i Lb3, men kom på placering ändå o fick en sjua på felrindningen, (trotts allt)men de va en regäl läxa för mej:-) så nu e jag nog lite anti LB3;-)

Jag red aldrig det gamla programmet men jag tillhör skalan som gärna hade sett att skänkelvikningen i skritt fått vara kvar ;)

Det nya programmet tycker jag är helt ok, men låångt!

åh nej... inte långt...

Nu när jag försökt lära mig det så har jag en fråga: Den första mellantraven, slutar den vid R eller M?

jag red inte heller gamla B:3, men jag tycker att det här nya var bra, eftersom att det händer saker hela tiden. Hästen hann lixom inte smita iväg och göra något annat ;)

Tycker det programmet är JÄTTE roligt... Det händer mycket hela tiden... Och det är inte samma gamla vanliga, snett igenom och volter typ..;) Inte hela tiden iaf...Haha! :D

Jag tycker att den nya LB:3an är jätterolig! Man måste rida hela tiden och ges många chanser att visa hästens lösgjordhet. Ja, rida måste man väl göra i alla program :p, men detta är ett mkt pedagogiskt program som uppmanar och påminner en att rida i alla moment.

Tycker jag.

måste lägga in en fråga här då, förra vecka betsällde jag lite böcker från ridsport, tog även boken med alla dressyrprogram. Kommer denna änding att finnas med i denna bok? Eller måste jag beställa lösblad?

Du får nog (får jag hoppas ;)) den senaste versionen av programboken. Den består av "lösbladssystem" + pärm, så när det ändras program får man beställa de nya lösbladen fr förbundet (inte så dyrt).

Mycket roligare (galoppdelen) än det andra! :D
Skönt att dom tog bort skänkelvikningarna i skritt, programmet gick så segt. Dock förvirrande när dom lagt halten på vänd-över-ridbanan istället för i serpentinerna.

Har ni någon uppfattning om för vilken typ av häst programmet skulle lämpa sig? Såna med jättestor gång, lite sega, heta eller vilka..?
Har aldrig ridit det på tävling och sitter nu och velar mellan det eller LB:1 (som jag tycker är jättetråkigt) nästa gång.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 341
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka