Vad tycker ni om det nya L:B3 programet?

Sv: Vad tycker ni om det nya L:B3 programet?

Asså det kan ju vara ganska jobbigt om man har en seg häst eftersom det är ett ganska långt travprogram. Om hästen har stor gång så passar det ju bra eftersom det går på lång bana och det är ju inga svåra svängar i programmet.

Dock förvirrande när dom lagt halten på vänd-över-ridbanan istället för i serpentinerna.

Va? är där en halt? Det missade jag helt! Red igenom programmet idag och när jag var färdig så tänkte jag "Vad skönt att slippa en massa halter". Men där smög det sig alltså:D

Det var rätt roligt att rida faktiskt. Håller med om att det är skönt att det händer mycket, man hinner liksom aldrig tappa flytet. Dock har jag svårt att komma ihåg vart galoppfattnngarna ska göras...

Många ökningar i det nya programet. Kan bli lite rörigt på slutet och enligt domare är det vanligt med felridningar i detta program. Kan ju dock även bero på att det är ett ganska nytt program...

Jag ska rida de nya LB 3 i aug i Kumla,har redan börjat plugga in de,men jag tycker nog att de är lite rörigt,men men.De blir ju inte lättare när man ska upp i klasserna.Bara att hålla tungan rätt i munnen!.

"min" tävling är inte heller förrän i Augusti. Men tyckte det var lika bra att börja i god tid då jag vet hur mycket jag kommer ur fokus när jag rider fel. Förra gången jag red fel hade jag blivit placerad om jag inte fått avdrag. Var så grymt sur på mig själv efteråt och vill inte göra om samma sak någonsin igen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 341
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka