Sv: Vad tycker ni om det här?
Hade jag skrivit det här om körning att det är lättare att prata med en häst när man rider, då hade det blivit ramaskri, men tydligen är det OK när du skriver så.varför är det hemskt? Utveckla
Faran i det, som jag skrivit tidigare, att det drar till sig människor som skaffar häst för att målet är att de ska springa in pengar.Alla fattar inte innan att det är svårt och många hästar får slita ont innan/ om/ när de kommer på det.
Hur är det relevant? Är det bättre att ha en häst att bara luffa runt med än att ha en häst man tränar med när hästen är avlat till just det och tycker det är väldigt roligt?Bara för att någon skrev något om mysiga turer i skogen, det var då jag skrev att ingen skaffar en travhäst enbart för att köra mysiga små stunder i skogen, de tränas för det de är avlade till och även fast de är just avlade till detta så är det långt ifrån alla som tycker det är roligt. Bara för att en häst har hoppstam betyder inte det att den tycker det är roligt.
Själv tycker jag att tjusningen med att köra är att köra fort, det kan man inte göra med en travare som inte är i form. Därför föredrar jag att rida när man bara ska ut och mysa. det är lättare att prata med hästen då också.