Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lobelia

Trådstartare
Detta är bilder från en av de första lektionerna för min nya tränare, jag tyckte hon var lite elak då hon menade på att jag är ett hopplöst fall :(. Inte ser det väl så illa ut?

I början vill inte min häst gå framåt istadig som en åsna är f-nskapet och ser ut som en sådan gör hon också - Istadig

På nästa bild går hon framåt men jag håller visst på att halka av :o - Skritt

Sedan blir jag tillsagd att räta upp mig, ja att luta mig lite mer bakåt och höja handen en aning, och jisses vad det gick fort. - Full fart

Hästen lyckades visst med lite töltinslag - Tölt

Men roligt var det - Mer tölt

Vi tog några bilder i slutet av lektionen också, min ridlärare såg faktiskt inte lika förtvivlad ut då, men jag fick inte med mig det minneskortet hem, om ni vill kan jag lägga ut lite därifrån också senare.

Jamen det där var väl inte så pjåkigt?
Ett tips är att höja handen någon dm till så får du mer benlyft. (Ja hästen alltså)
Eventuellt kan du tippa bäckenet lite mer fram på skrittbilden, men det är svårt att se på en enda bild...
:idea:

Jag förstår ingenting, vad är det för instruktör som inte kan se potenialen i ekipaget. Detta är vad vi kan kalla för typisk isländsk bonnarindning, en väl buren hand och en luftig väl "utmärkt" frampetad skänkel.

Det är ju precis så här vi alla drömmer om att kunna rida på våra isländska ponnies :love:, nu blir jag grön av avund. :angel:

Du kan få telefonnumret till min instruktör, så du kan ringa och upplysa henne om den dära potentialen. Jag har försökt nå henne men hon verkar undvika mig :(, men ditt nummer känner hon inte igen :devil:

Jag ska testa, det där med bäcknet, men för att kunna åstadkomma att tippa bäcknet mer framåt måste jag nog resa mig lite i så att det får plats, tror du det gör något? Händerna blir lätt att höja, ska bara fixa lite längre tyglar så jag inte rycker pållan :love: i munnen, eller det är kanske det som är meningen :devil: Fast det blir nog lite knepigt samtidigt.

Jag har också funderat på det där med boots efter tråden med dubbla sådana :idea:. Hur tror du det blir om jag sätter dubbla boots fram, jag har ett par på 150 gr och ett på 300g, vad tror du, nog borde de göra susen på lyften? Tyvärr lyfter hon inte så mycket på fötterna som det är nu och det kan ju absolut inte bero på ridningen, eller hur?

Jag ska försöka få ut en bild till från det andra minneskortet när jag lyckas få tag i det, min tränare ändrade på en hel del (och det blev mycket tråkigare :(), du kanske gillar den bättre :banana:

Ja det är ju alltid knepigt när inte tyglarna räcker till. Jag har ju ett sånt dära stångbett jag, skänklarna är ju rätt långa på dem och det brukar göra susen. Balsnören är ett annat alternativ, fast inte lika snyggt.

Istället för att resa dig så prova att dra ner tårna mer och flytta bak benen lite, lite halvt liggande sådär. Akta så du inte somnar när du ligger där bara.

Dubbla boots blir kanon! :p

:rofl: :rofl: :rofl:

Men du, jag tycker att Lobelia rider precis så som du tycker att man ska :idea:.

Titta på de två första bilderna. Perfekt sits för att pricka skinkorna med de där två eldgafflarna som du brukar tjata om :D

mandalaki

Jag hittade en bild till, där går pållan riktigt bra, och har lite lyft jag har handen högre, tyvärr har fötterna glidit bak lite :(. Om jag sätter på henne ett stångbett, boots och rycker upp huvudet lite, blir det mer lyft då tror du?

Tölt igen

Pållan är allt bra snäll som står ut med mig :love:

Oj, jag tyckte väl att det poppa i skogarna mellan Märsta och Knivsta. :D Kan det ha varit du då, som small av. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: cassiopeja
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 564
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 952
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama