Vad tycker ni om de här stammarna?

Jessica.B.

Trådstartare
Dimaggio- Abanos- Rohdiamant- Hill Hawk

Sir Donnerhall- Dimaggio- Abanos- Rohdiamant- Hill Hawk

Är detta en intressant stam i era ögon?

Sv: Vad tycker ni om de här stammarna?

Skulle du inte bara hålla på med hoppavel???:D
Har du köpt henne? Såg ju fin ut på bilden (har sökt mig fram till den jag tror du menar) och det står såld! Då får du din Sir Donnerhall-unge i alla fall då?:idea:
Du får gärna maila mig och berätta mer...

Ändring: Äh, jag var för snabb...bilden visade ju inte själva hästen och det var hästen under som var såld.

Senast ändrad:

Det är en attraktiv stam men kanske inte det allra "flashigaste".

Men Dimaggio är väl en av Don Primeros bättre söner. Abanos ligger relativt högt i tyskt dressyrindex och Rohdiamant behöver väl ingen extra presentation. Fullblod efter det är ju kanon.

Med Sir Donnerhall på det är det helt klart intressant! Du har dock S -D - R -W blod rätt tätt i de tre första leden på gott och ont!

Skulle du inte bara hålla på med hoppavel???:D
Har du köpt henne? Såg ju fin ut på bilden (har sökt mig fram till den jag tror du menar) och det står såld! Då får du din Sir Donnerhall-unge i alla fall då?:idea:
Du får gärna maila mig och berätta mer...

Ändring: Äh, jag var för snabb...bilden visade ju inte själva hästen och det var hästen under som var såld.

Jo jag ska bara hålla på med hoppavel, men som du vet så har vill jag ju gärna ha en Sir Donnerhall.:)

Är inte jätte intresserad av stoet vill ha fölet men du vet ju vad de kostar.
Grattis till ditt vackra föl.:love:

Det är en attraktiv stam men kanske inte det allra "flashigaste".

Men Dimaggio är väl en av Don Primeros bättre söner. Abanos ligger relativt högt i tyskt dressyrindex och Rohdiamant behöver väl ingen extra presentation. Fullblod efter det är ju kanon.

Med Sir Donnerhall på det är det helt klart intressant! Du har dock S -D - R -W blod rätt tätt i de tre första leden på gott och ont!

Vad tror du det blir för svagheter och styrka i en sådan häst?
Tror du att denna stam kan vara intressant här i sverige? Om man ska avla vidare på denna stam så blir det ju lite ont om hingstar att välja mellan.

Om du kan vänta något år eller så kanske jag kan ordna en. :angel: Är jättesugen på att använda honom på mitt sto. :d

Om du kan vänta något år eller så kanske jag kan ordna en. :angel: Är jättesugen på att använda honom på mitt sto. :d

Ja visst är det en undrerbar hingst. Har nu kollat efter avkommor till han i två år. De älsta är ju tre nu och de är mycket nöjda med vad han har lämnat. Jag hoppas ditt sto blir dräktigt det blev inte mitt:cry:.

Liknande trådar

Avel Jag är intresserad av hur ni som sysslar med avel ser på det här med antibiotikaanvändningen inom hästaveln? Ingen kan väl ha undgått...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 288
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: Hyacinth
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 951
Senast: athena
·
Avel Jag tycker det är lite intressant hur vissa utseenden och kännetecken kan nedärvas hos hästar. Till exempel, som isabellfantast har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka