Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
De hade visst fått avslag på jobbet ( inte konstigt kanske) för en som var borta idag.
Visst det hade gett fina pengar att jobba kval idag men jag prioterar hellre sängen. :grin:

Så fånigt, men ändå skönt att höra att det finns andra som inte firat midsommar.
Just nu dricker jag kaffe och funderar på när jag ska rida. Just nu är det lite grådassigt ute och senare ska det klarna upp, så jag kanske väntar..

Lite seg efter snaps och jordgubbar igårkväll.

Kattfröknarna försökte väcka mig klockan 06 med fick snällt vänta. Hundtant ligger i soffan och har inte åbäkat sig mer än att öppna ett öga och blänga. Men hon har med ute och partajade med sin labradorpolare till sent igårkväll också, så viss seghet är förväntad.

Tittar på djurbilder på Facebook. Lagom ansträngande.

noshame8.jpg

http://www.pawmygosh.com/18-dogs-no-shame/?utm_source=k9&utm_medium=Facebook&utm_campaign=dog

Det ar en grupp som "hjalper sheriffen" och blir insvurna som deputies varje gang man ar ute och jobbar med dem. (Tank gamla western filmer dar ett gang stadsbor lite randomly svors in som deputies:grin:) Det ar mest parader, trafik kontroll, search and rescue och i storsta allmanget vara dar de behover hjalp. Vi i "The Posse" ar inte bevapnade, men har alltid en eller ett par "riktiga" deputies med oss.

Känner mig lite låg. Tänker på min familj som bara dunstade i vintras. Och barndomsvännen, vars liv jag inte är en del av längre. Bl.a.

Jag är ledsen, hästen hoppade in på tre ben i kväll. I morgon blir det boxvila. Hon måste nog opereras ändå för det verkar ju onekligen som att nåt skit sitter kvar i hoven :(
Dessutom gör handen ont när jag använder den, och nu har jag även fått ont i andra handen eftersom jag använder den för mycket :banghead:
Fattar inte hur jag ska kunna jobba på måndag :meh:
Har firat midsommar men vänner, trevligt men väldigt skönt att komma hem och landa i soffan hos djuren.
Dagen är snart slut. Äntligen!

:heart

Ställde klockan för att hinna rida innan det är dags att jobba och upptäcker att regnet fullständigt vräker ner. Ohyfsat! Annie har täcke på sig men Aramis är naken så jag tror inte att han hinner torka även om det slutar.

Jag har sovit som en gris dock, första gången på många nätter :)

Tänkte att jag skulle ut och springa. Men vädret är kass! Hoppas att det klarnar upp lite och att vinden mojnar.

Sitter i soffan äter frukost och tittar på Nyhetsmorgon. Funderar på om det kommer att börja regna. Himlen var kolsvart nyss, nu är det mörka borta. Ska jag åka till stallet nu eller senare? Dagens svåra fråga ;)

Fint väder på morgonen men nu mulnar det på .Varnades vist för åska åxo .Tänkte ösa ur båten och få motorn på bättre lag genom att pilla lite med skruvmejseln i förgasaren men det får vara då det snart är mer vatten i den .Och tanten skriker då leo biter henne i fingrarna .Mig slickar han bara på .Jag måste vara god :p

Fint väder på morgonen men nu mulnar det på .Varnades vist för åska åxo .Tänkte ösa ur båten och få motorn på bättre lag genom att pilla lite med skruvmejseln i förgasaren men det får vara då det snart är mer vatten i den .Och tanten skriker då leo biter henne i fingrarna .Mig slickar han bara på .Jag måste vara god :p

Vi kommer nog att få lite smällar här, det är jättekvavt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI