vad tror ni om min planering för mitt föl/unghäst?

Sv: vad tror ni om min planering för mitt föl/unghäst?

Ja det stämmer hehe.. Men då jag älskar både Clinton och Heartbreaker så var inte valet så svårt, så det fick bli detta fölet:laugh:

Han kommer hem om 1 v, jag kan knappt vänta hehe:bump:

Jag tycker faktisk det var en bra ide att spraya i manen och svansen, jag tror inte hon gör det för att den skall bli glansig:p Utan mer för att vänja den vid det hehe.. Det finns ju många hästar som är rädda för att bli sprayade med glans och flug spray, så då kanske det är bra att lära dom det när dom är små:D

Okej nu är det ju så att jag vill ha en lätthanterlig häst i framtiden som inte ska ifråga sätta vad jag gör med den. Jag ska helt enkelt kunna göra vad jag vill med honom utan att han ska tveka. Då det kanske låter konstigt att borsta tänderna på honom så gör jag det inte i det syfte som vi gör det på utan att han ska lära sig att jag får vara i han mun och det är inget konstigt med det! Tänk dig sen när han är 2.5år och ska till tandläkaren (Torbjörn Lundström) och han måste få lugnande för att de ska få kolla i munnen på honom... nee de vill jag inte!
Mineralerna är gjort så att de ges i munnen med en spruta som är gjord för just det så det är inte något som jag har hittat på...
Min fråga är då varför ska jag inte kunna göra allt som man gör med en vuxen häst från marken? Det är väl bättre att göra det nu medans de är små och nyfikna än när de är i "tonåren"?
Han vet vad prrroo betyder med... stanna!! Visst är det bra!! :banana:

Jag tror på det jag gör med min fölunge och sen får jag väl se om jag har gjort nått galet när han har växt upp!

Ang mineralerna i grovfodret så visst är de viktiga med det kan man lätt fixa till om de inte stämmer med idealet!! Lättare än att få 46gSRP att bli 65g... när man har 9MJ... men men det är ju en utmaning i sig!!:)

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 745
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 128
Senast: TantAgda
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025