Vad tror ni om denna företagside?

Ellyne

Trådstartare
Jag vill bara höra lite om vad ni tror om min lilla ide som jag haft ett tag nu. Det är ett eget företag på en hästgård. Min profil är travare och omskoning av dem till ridhästar. Jag skulle erbjuda in och tillridning av hästar från travet / privatpersoner, även en liten ínackordering och kvällsträningar av ridtravare.

Jag tycker det skulle vara jättekul! Som det är nu har jag absolut inte tillräcklig kunskap, har aldrig ridit in en häst, men det är en framtidsdröm jag brinner för!:)

Sv: Vad tror ni om denna företagside?

Du är långt ifrån den första som kommer på det här. Behovet kanske finns men det finns inget att tjäna på det heller så istället för företag så blir den kanske mer hobby om man blir bra på det.
Travhästar som inte platser inom travet kostar ju nästan inget alls och det finns dessutom gott om dem. Även om en f d travhäst är välriden så är det inte många som vill betala någon större summa för att köpa den. Så det är väldigt svårt inte bara att få det att gå ihop utan även att sälja dem till seriösa köpare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 385
Senast: Solstig
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 423
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka