Vad tror ni? Magsjuka?

Mirre

Trådstartare
Mini har kräkts en gång nu ikväll, klagade lite på magont en stund innan annars inga symptom. Äter, är pigg och leker som vanligt.

Ingen feber eller så, inget mer magont. Så vad tror ni, magsjuka eller ej?

Mini har kräkts en gång nu ikväll, klagade lite på magont en stund innan annars inga symptom. Äter, är pigg och leker som vanligt.

Ingen feber eller så, inget mer magont. Så vad tror ni, magsjuka eller ej?

Jag hade tagit det som magsjuka,och absolut om liten går på förskola/skola! Det är inte ok att skicka iväg ett ev magsjukt barn ut bland andra människor. Håll er hemma minst 48 timmar efter sista kräkningen/diarrén,och såklart hålla tummarna för att det INTE är magsjuka! ;)

Håller med, min erfarenhet av små barn med magsjuka är att de inte mår kasst som vi utan bra mellan anfallen.

Hände min dotter för ngr veckor sen, hon klagade lite pa magont pa morgonen (vilket hon gör ofta), sen kräktes hon en gang och sen var det inget mer. Hon fick självklart stanna hemma den dagen och hon var precis som vanligt och hon var inte dalig i magen sa dagen efter fick hon ga till förskolan som vanligt.

Hände min dotter för ngr veckor sen, hon klagade lite pa magont pa morgonen (vilket hon gör ofta), sen kräktes hon en gang och sen var det inget mer. Hon fick självklart stanna hemma den dagen och hon var precis som vanligt och hon var inte dalig i magen sa dagen efter fick hon ga till förskolan som vanligt.
Låter precis som mini.
Han är som vanligt idag, men verkar ha mer matlust än han haft på länge.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
663
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar