vad tror ni? är han död?

Modest

Trådstartare
jaa, min lille kisse:cry:

i förrgår så märkte vi att han haltade, vi sa att vi skulle åka till vet. idag, eller imorgon, inte jätteakut eftersom han stödde på benet.

sen i förrgår kväll gick han på tre ben! :(
men mamma släppte ut honom eftersom vi trodde att han skulle uträtta "behov". men sen såg vi bara honom ligga under bilen igår förmiddag och då kunde vi ju inte få tag på honom under bilen, utan väntade på att han skulle komma in så vi kunde ringa/åka till vet.

men han kom aldrig in. nu har vi inte sett honom sen dess. :cry:
vi har ropat och letat men vi hittar honom inte. en katt som är skadad går ju undan, men i mer än 24 timmar?
vad äter han? vad dricker han?

jag vill bara få hem honom så vi kan åka till vet.:(

vad tror ni? nån som har varit med om nåt sånt här..?
som min lillebror sa: - är han död?

han kan ju knappast jaga fåglar när han bara går på tre ben, så vad har han ätit? lite smutsigt vatten kan han väl ha hittat..?

ville bara skriva av mig.. :cry: :cry: :( :( :cry:

Sv: vad tror ni? är han död?

Det är rätt vanligt att katter går undan när de är skadade, ställ ut mat och vatten på flera ställen i närheten så kan han få näring på så sätt.
Hoppas han kommer tillbaka, jag tror absolut att det finns hopp och att han är tillbaka inom någon vecka senast.

vi har mkt katter här i området, så det är väl risk att nån annan äter/dricker upp.. men det ska jag göra nu på en gång!!

Som sagt så håller sig katter undan när de är skadade. Mor och fars katt var borta i nästan en vecka och när han kom hem visade det sig att han var svårt skadad i ett ben. Tog honom till veterinären och det visade sig vara ett rävbett. Benet klarade sig med tur.

Troligtvis kommer han snart hem. Se till att ha mat och vatten ute i området.

vet också att katter går undan... mormors kisse som gick bort vid en ålder av 16 försvann bara en dag.

jag tror din kisse kan komma tillbaka, som de andra sa, ställ ut mat och vatten. håll ett öga och kanske ta en promenad i området någon gång om dagen.

Hur har det gått?
Katter klarar sej ett bra tag utan mat, och vatten hittar han säkert nånstans..

vi hittade honom sovande hos grannen!

vi åkte i ilfart till djurakuten i lkpg, då v.b var helt uppsvullen och han stödde inte på det.
visade sig vara ett råttbett som blivit infekterat och blev en böld (grannen har en stooor råtta som bor i ett av skjulen).

så nu blir det antibiotika i 10 dagar, tratt i 2 dar och promenad i koppel drygt en vecka.

men kissen är hemma och har börjat stödja på benet tack vare antibiotikan och att varbölden är tömd:D

är såå lycklig:love:

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar