Jag har haft instagram länge nu och känner inte alls igen mig Jag lägger aldrig upp bilder på mig, gillar sällan bilder på andra människor heller och bland de jag följer är det ovanligt med bilder på det perfekta huset eller den perfekta semestern. Varken jag eller de jag följer "vräker ut sina liv", trots det har både jag och många av de jag följer en hel hög med följare och får många som gillar bilderna.Jag upplever instagram som extremt skrytsamt, mycket värre än Facebook! På ig visar man upp sitt perfekta liv, sin perfekta kropp, sitt perfekta hus och sin perfekta semester med 18 filter och lika många hashtags så att så många okända människor som möjligt kan se hur otroligt perfekt och lycklig man är! Syns man inte finns man inte.
Jag tycker det är fånigt och har absolut inget intresse av att okända personer ska se vad jag gör och vart jag är och hur duktig jag är på att posera och använda filter. Bläh.
Har Facebook där jag delar personliga bilder och upplevelser med en mycket liten grupp bestående av familj och goda vänner. Enstaka bilder på typ solnedgången och djur kan jag dela med alla mina vänner men det händer inte så ofta.
Jag har otroligt svårt att förstå mig på människor som vräker ut sitt liv för hela världen, oavsett om det är på insta, blogg eller en öppen Facebook. Förstår inte behovet av att dela allt med främmande personer?