Vad sysslar vi med del etthundafemtioelva!

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 51 213
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällsmat :confused: Här är det vitlökscantandou, kex och rött... :d

Öööhhhhh, nämnde jag att jag har semester... :devil:
Japp :) fil och dadlar plus en klämmacka :) jag jobbar natt på asylboende och serverar de boende som fastat mat 21.30-22.30 och sen tar jag och äter vid 23 när jag fått undan allt :) jobbar vanligen 21-07 (på helger 18-07) men kollegan byter av mig vid 01 då jag ska till Stockholm imorgon bitti.

Har mkt svårt att tro att de vaskar fram en mr-röntgen nu så vad kommer läkaren säga?
"Ok du har ont i ryggen och kan knappt röra dig och synd att du inte känner dina ben joråsåatt... Välkommen till kön till röntgen din beräknade väntetid är 18 timmar till"

Och ja jag fattar att mer akuta fall går före men en läkare har precis spenderat 20 min med att tjafsa med en otrevlig tonårstjej som "hatar sin läkare på vc för att han säger att hon ska sluta röka och är fullt frisk i övrigt"
:meh:

Har mkt svårt att tro att de vaskar fram en mr-röntgen nu så vad kommer läkaren säga?
"Ok du har ont i ryggen och kan knappt röra dig och synd att du inte känner dina ben joråsåatt... Välkommen till kön till röntgen din beräknade väntetid är 18 timmar till"

Och ja jag fattar att mer akuta fall går före men en läkare har precis spenderat 20 min med att tjafsa med en otrevlig tonårstjej som "hatar sin läkare på vc för att han säger att hon ska sluta röka och är fullt frisk i övrigt"
:meh:
Det är sådant som gör att dom som är svårt sjuka får vänta för att någon tjafsar och för att någon går dit för saker som dom lika gärna kan vänta med till nästa dag och gå tillVC istället Blir less på sådant .Tur man har försäkring men akut får jag åka på akuten och sitta och vänta lika som du men jag har 10 mil enkel dit ! Men vänta och se vad dom har att säga !

@tornblomma: Kämpa! Det är tyvärr lång väntetid på alla sjukhus, även om man skadat sig rejält. Tonårstjejen kanske är lika trött som du? :o

Att röntga är alltid segt, läs en bok! :angel:

Har precis stretchat ut kroppen rejält eftersom jag träningsvärk deluxe :angel: och ska snart gå och lägga mig. Har betalat räkningar och svär över ekonomin :banghead: . Hunden är satt på smärtstillande nu. Jag vet inte riktigt om jag ska bli glad eller ledsen om det sker en förändring hos henne nu för oavsett så känns det som att vi famlar i blindo, men hon äter försiktigt igen så vi kämpar på....

Känner mig nervös inför morgondagen. :crazy:

Törnis has left the building... Känns ju skönt att veta att det är till detta mina skattepengar (20k+ i restskatt även skjut mig) går till. Kommer aldrig mer att söka vård igen. Never ever again.
Köper piller på nätet och häller i mig rödvin.

Här är @Scata helt oskyldig då fiskmåsarna uppenbarligen kan tömma magen hur mycket som helst, vilket @Scata som är fin i kanten inte skulle få för sig att göra utan har stil och finess.
Var precis på balkongen och såg bevis att det var från stor pippi den laddningen kommit :yuck:

Har precis tecknat klart en teckning (se i tråden vi som tecknar bukes djur ;):p) så nu är min hand nöjd och frågar lite klagande om vi inte ska lägga oss nu.
Nåväl. Det börjar väl bli dags. Imorgon blire dags för shopping i Norrköping! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Sharpless
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 711
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23