vad skulle ni ge..???

zazza girl

Trådstartare
vad skulle ni ge för dessa stallplatser..??

1 : det som ingår typ är utsläpp och insläpp, fodringar tre gånger om dagen och natting och så spån ingår...
stora hagar .
fina ljusa boxar .

2: det samma som ovan men täckes bytning och mockning ingår..!!

vad skulle ni ge för det om ni fick välja ..??

Sv: vad skulle ni ge..???

Jag betalar just nu 2 750 kr för det du ungefär beskriver nr 2 och 2 100 kr för det du beskriver nr 1.
Och jag tycker dem summorna är helt okej
(Det ingår lite till för mig för summan med 2 750:-).

det beror ju på om stallet ligger "centralt" i tex göteborg eller ute i ingenstans i norrland.

även andra saker spelar roll för mig, tex ridvägar, träningsmöjligheter mm.

i stallet där ja hade min fd häst då ingick ut och insläpp, fodring 3 gånger dagen, täckes bytning, spån, hö, fina hagar skritt avstånd till ridhus för 1600:- men som sagt beror lite på hur centralt de ligger osv.

stallet ligger inte så centralt , typ ute i skogen ..
många fina ridvägar och körvägar .
kör av stånd till ridhus och bana.. ta typ 10 minuter dit..
stallet ligger i småland ..

i stallet där ja hade min fd häst då ingick ut och insläpp, fodring 3 gånger dagen, täckes bytning, spån, hö, fina hagar skritt avstånd till ridhus för 1600:- men som sagt beror lite på hur centralt de ligger osv.

Hjälp, vill ha den stallhyran med det som ingår där :eek: Nej men herregud, d tykker jag ör billigt, jag menar om man bara har en kallhyra som är jättebillig och lägger till kostnaden för foder är man ju uppe i de summorna utan att någonting ingår :eek: Vart någonstans låg det stallet?

Dom stackarna har ju jobbat gratis för sina hyresgäster!

Kicki :)

vad skulle ni ge för dessa stallplatser..??

1 : det som ingår typ är utsläpp och insläpp, fodringar tre gånger om dagen och natting och så spån ingår...
stora hagar .
fina ljusa boxar .

2: det samma som ovan men täckes bytning och mockning ingår..!!

vad skulle ni ge för det om ni fick välja ..??

För alt.1 Inget under 2500:- För alt.2 Inget under 3000:- skulle skämmas annars!

Alternativ ett + täcken/lindor på/av betalar jag 700/månad för (kallhyra 500, spånet betalar jag stallägaren separat men det brukar gå på ca 200), mot att vi ställer upp och släpper ut/in och fodrar när de är bortresta. Stor box på 4x5, 10 minuters skrittväg till ridhus och anlagd travslinga. Tycker det är billigt om man jämför med vad de tar på ridklubben... men jag har ingen aning om vad det "ska" kosta. Beror väl mycket på var man bor, läge osv. kan jag tänka mig.

Och jag bor långt åt helvete ute på landet kan tilläggas.

Senast ändrad:

Förra stallet jag hade häst i ingick havre, betfor, vetekli, hö, spån, box och okej hagar.

Vi hade en dag var i utsläppet, stallägaren lite oftare, sen hade vi insläpp, eller gjorde upp med varandra. De betalade jag 1000 kr i månaden för, nu när jag har bytt har han höjt till 1500 kr tror jag,.... samma regler fortf. = )

För alt 1 betalar jag idag 2000:- /månad för,men då ingår inte strö.

För alt 2 kan jag betala 4000:-. Men jag bor ju nära Sthlm... ;)

Jag bor ju också i Småland och kan berätta att kallhyran i byarna häromkring ligger som standard på 500 kr/mån, men då ingår ingenting annat än boxplats.
Det praktiska delar man emellan sig (in- och utsläpp, täcken, fodringar osv). Foder och strö köper man antingen själv eller ihop.
I allmänhet stora fina hagar och tillgång till sommarbete.

Ridskolan tar några kronor mer, tror att månadshyran där ligger runt 800 kr/månad, men då ingår torvströ och utsläpp på vardagarna (ej täcke).
Helt ok hagar för att vara ridskola. Lite små boxar (minimimått).

Jag bor i Norra Småland och här ligger boxarna på 4-500 kr för endast boxen då.

Där jag står nu så betalar jag 800 för lösdrift inkl. fri tillgång på silage. Och då vet jag att min buse säkert äter för åtminsone 500 kr i månaden om inte mer.Under betesperioden betalar jag 500.

Jag hade aldrig gett mer än 800 för alternativ 1. Alternativ 2 hade jag inte velat ha öht.

Senast ändrad:

Jag bor i Norra Småland och här ligger boxarna på 4-500 kr för endast boxen då.

Där jag står nu så betalar jag 800 för lösdrift inkl. fri tillgång på silage. Och då vet jag att min buse säkert äter för åtminsone 500 kr i månaden om inte mer.Under betesperioden betalar jag 500.

Jag hade aldrig gett mer än 800 för alternativ 1. Alternativ 2 hade jag inte velat ha öht.

Ja stallägaren skulle inte ha många ören. Räknar man bort kallhyran för boxen för ovanstående kostnad 400:- så är det lika mycket kvar som ska täcka spån, underhållskostnader/slitage för box, hage, viss lånekostnad, el, vatten samt arbetskostnad. Förstår inte hur man kan värdera detta så lågt! :confused:

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 541
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar