Cinora
Trådstartare
För 2 veckor sedan började min nya ponny kasta av mig, först bockade hon av mig 2ggr, andra dagen stegrade hon så vi gick omkull. Jag började fundera varför så jag bokade tid på ATG Kliniken och vi var in idag. Veterinären böjde halsen,gjorde böjprov och röntgade halskotorna.
Veterinären sa att det är inte normalt att min ponny skakar på huvudet (tix) dåligt balanssinne, har upp huvudet vid ridning, svårt att rygga och orytmisk trav.
Veterinären ringde idag senare när vi kommit hem från kliniken. Hon hade diskuterat röntgenbilder och symptomen på min ponny med sin kollega och dem ville skicka remiss till Ultuna för vidare utredning.
Dem sa inget mer än att vi skulle höra av oss i veckan när vi bestämt oss.
Jag försöker komma på vad det kan vara,kostnader och massa ?
snälla bukefalister , hjälp mig
Veterinären sa att det är inte normalt att min ponny skakar på huvudet (tix) dåligt balanssinne, har upp huvudet vid ridning, svårt att rygga och orytmisk trav.
Veterinären ringde idag senare när vi kommit hem från kliniken. Hon hade diskuterat röntgenbilder och symptomen på min ponny med sin kollega och dem ville skicka remiss till Ultuna för vidare utredning.
Dem sa inget mer än att vi skulle höra av oss i veckan när vi bestämt oss.
Jag försöker komma på vad det kan vara,kostnader och massa ?
snälla bukefalister , hjälp mig