Vad skulle du vilja lära din häst

Plantan

Trådstartare
Om du skulle lära din häst ett nytt trick, kommando eller liknande, vad skulle du vilja lära hästen?
Har du sett nån kunna göra nåt busigt eller kul? Nåt du absolut inte vill att hästen ska kunna?

Vilken metod att lära tycker du funkar bäst?

Komma på inkallning! Det önskar jag med! Särskilt på våren i lerig hage, men nu i mörkret vore det oxå praktiskt! De står blickstilla och spelar osynliga långt bort i nån random hörna och låssas som om det regnar.

Och jag skulle gärna få hästen att sluta banka i boxdörren när han vill ha mat. Det vill han ha jämt...
De andra gnäggar eller frustar lite försiktigt, men den här heffaklumpen vill helst riva stallet när det vankas mat...
Hur får man bort det beteendet?

Komma på inkallning! Det önskar jag med! Särskilt på våren i lerig hage, men nu i mörkret vore det oxå praktiskt! De står blickstilla och spelar osynliga långt bort i nån random hörna och låssas som om det regnar.

Och jag skulle gärna få hästen att sluta banka i boxdörren när han vill ha mat. Det vill han ha jämt...
De andra gnäggar eller frustar lite försiktigt, men den här heffaklumpen vill helst riva stallet när det vankas mat...
Hur får man bort det beteendet?
Min står i mörkret och hummar när jag kommer, men jag hör ju inte var hon står :grin:

Inte springa iväg i hagen när man ska in å har lite bråttom🙄 jobbar även på inkallning, buga å stegra på kommando från ryggen🥰

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 343
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka