Vad skulle du gjort om du inte hade haft hund?

Annie_92

Trådstartare
Hittade en gammal tråd med denna intressanta fråga, som jag bara inte kunde låta bli att starta en ny version av.
Hur hade ditt liv sett ut om du inte hade haft hund?

Sv: Vad skulle du gjort om du inte hade haft hund?

Då hade jag nog haft kvar shettisarna och gjort nästan samma sak som idag - kanske minus spårningen förstås. Hästarna var aldrig så intresserade av det...

Jag skojar bara! :D

Seriöst så bytte jag i praktiken ut mina körshettisar mot hundarna men det handlade om att hundarna passar bättre in i mitt liv som det ser ut just nu.

Hade jag inte haft dem och inga andra djur heller hade jag nog levt framför datorn och fått ont både här och där i brist på motion. Trist men sant!

Mitt liv hade sett ungefär likadant ut även om jag inte hade haft hund. Visst hade jag inte gått ut på promenader i regnet bara för att kissa hundarna, utan hade hållit mig inne görandes roligare saker än att bli kall och blöt. Men livet i stort hade inte ändrat sig.

Sambon kan ta med sig hundarna till jobbet och han jobbar i byggnaden bredvid oss. Det innebär att jag kan åka iväg över dagen etc utan att behöva tänka på hundvakt, utan han går helt sonika hem och hämtar hundarna ifall jag skulle åka iväg lite impulsivt. Jag har också flera andra hundvakter som kan ta hundarna kortare och längre stunder så jag avstår aldrig från någonting för hundarnas skull. Mina hundar är lika vana att vara hemma hos mina föräldrar som hos min moster.

Jag hade nog letat hysteriskt efter en ny dressyr hast ... Min Breyer borjar bli gammal och har fatt cataracs (jag vet faktiskt inte riktigt vad det ar pa Svenska) sedan sommaren i ett oga. Det ar bara sa mycket roligare att trana hund sa nu letar jag efter en ny valp i stallet :laugh:

Jag hade varit mer mörkrädd då vi bor på landet på gård, känns tryggt att ha stor vaktig hund då.
Jag hade fått mindre motion, är ute och går med hundarna varje dag i ur och skur
Livet hade varit tråkigare utan hundarna

Jag tror mitt liv hade varit bra mycket enklare men samtidigt också tråkigare utan hunden. Har inte jätte många som kan passa honom och framförallt tycker jag att det är jobbigt att lämna bort honom då han kan vara rätt skällig hos andra. Vi väntar vårt första barn nu och jag funderar mycket på om det kommer att funka att ha kvar hunden. Samtidigt så är det mysigt och kul att ha hund och inte minst så måste man ju ut i ur och skur... :)

Det är nästan omöjligt att svara på. Jag har haft egen hund i 17 år och räknat med familjens hund så är det frågan om 25 år med hund. Livet är därför uppbyggt utifrån premissen att jag har hund. Hade jag inte haft hund att ta hänsyn till tidigare så kanske livet hade sett drastiskt annorlunda ut. Jag hade nog studerat eller jobbat utomlands och gjort lite andra livsval i största allmänhet. Det senare är visserligen ingen omöjlighet med hund, men det gör det lite knepigare.

Jag hade troligtvis inte varit vid liv om jag inte haft hund, så jag hade inte gjort så mycket alls. (och nej, det är tyvärr inte någon överdrift) Om jag mot all förmodan hade klarat mig så hade jag väl suttit inspärrad någonstans "för mitt eget bästa" och kanske fått lite ordning på någonting om en jäkla massa år.

Otroligt svårt, men jag skulle de senaste åren kunnat vara mycket mer spontan, då min stora inte kan vara ensam speciellt länge. Har turen att ha en underbar sambo & flera andra som ställer upp när det behövs.

Jag hade jobbat med något annat, om jag hade jobbat alls, för jag hade troligen tyvärr inte riktigt hamnat på rätt kant, åtminstone inte så snabbt.

Sen kan jag skriva upp mig på mörkrädd & att jag hade fått mycket mindre vardagsmotion, men hade troligen vägt upp det med många timmar annan motion :)

Ett liv utan hund? Är det ens möjligt undrar jag :D
Jag hade tagit min sjuka kropp och flyttat till värmen ( och skaffat mig en hund :rofl: )

Jag hade nog varit mer spontan, hälsat på vänner som bor långt bort och rest mer. Vi hade nog inte haft bil, vilket troligen hade lett till bättre ekonomi! Men utan bil hade jag förmodligen inte ridit heller... Jag hade förmodligen varit lite rundare om magen också kanske ;)

Om jag inte hade haft hund hade jag nog varit mer social som människa. Besökt familj och vänner oftare. Åkt och hälsat på min pappa som bor utomlands oftare. Troligtvis gått ut mer med sambon och hittat på saker, just nu har vi mest fokus på hundarna och spenderar inte så mycket kvalitetstid tillsammans bara vi, utan har vi tid över så tar vi med oss hundarna till skogen eller liknande, annars hade vi väl kanske gått på bio, fikat, shoppat, rest, festat eller så.. Och jag hade definitivt varit rikare utan hund.
Men större förändringar hade det nog inte skett som t.ex att flytta/jobba utomlands..utan jag hade säkert bott där jag bor idag & jobbat där jag jobbar idag.
Men livet hade definitivt inte varit lika roligt utan hund, och jag hade säkerligen suttit på blocket och liknande hundannonssidor och bara kollat på alla hundbilder och drömt om ett liv med hundar...
Jag är väl medveten om hur livet ser ut med hund, och ibland har det varit riktigt svårt när man t.ex inte haft någon som kunnat passa hunden och så..men ändå fick jag ett "tillfälle" efter att min förra hund gick bort att tänka igenom allt detta noggrant, om jag verkligen vill ha hund nu igen med allt vad det innebär..och svaret var ju enkelt, självklart! 3 månader gick mellan att förra hunden fick somna in och den nuvarande valpen flyttade in, och det kändes på tok för länge utan hund!

Hade mitt hästintresse hängt i sig hade jag nog inte haft hund då hade jag nog haft en dressyrhäst i ngt stall med bra ridhus och tränat och drömt om att en dag tävla på iaf nationell nivå.
Jag kan inte föreställa mig hur mitt liv hade sett ut utan djur alls, eftersom mitt yrkesval är så knutet till min passion för djur. Med om man ska döma utifrån de andra sidor jag har så hade jag förmodligen varit jurist eller jobbat med människorättsfrågor i någon form, haft en finare vinkällare och låtit min passion för pumps och pennkjolar blomma ut ordentligt. Kanske gått på gym och haft säsongskort på dramaten...

Men som sagt även om det också är sidor av mig så hade jag nog inte varit såpass hel lycklig och funktionell utan hund att något hade kunnat bli verklighet ö.h.t

Innan jag skaffade hund så reste jag en hel del i både jobb, studier. Ledig tid gick till hästar, vänner, fest och träning. Jag hade nog bara fortsatt med det helt enkelt. Livet är inte detsamma på både gott och ont.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 446
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka