Sv: Vad skulle du gjort om du inte hade haft hund?
Om jag inte hade haft hund hade jag nog varit mer social som människa. Besökt familj och vänner oftare. Åkt och hälsat på min pappa som bor utomlands oftare. Troligtvis gått ut mer med sambon och hittat på saker, just nu har vi mest fokus på hundarna och spenderar inte så mycket kvalitetstid tillsammans bara vi, utan har vi tid över så tar vi med oss hundarna till skogen eller liknande, annars hade vi väl kanske gått på bio, fikat, shoppat, rest, festat eller så.. Och jag hade definitivt varit rikare utan hund.
Men större förändringar hade det nog inte skett som t.ex att flytta/jobba utomlands..utan jag hade säkert bott där jag bor idag & jobbat där jag jobbar idag.
Men livet hade definitivt inte varit lika roligt utan hund, och jag hade säkerligen suttit på blocket och liknande hundannonssidor och bara kollat på alla hundbilder och drömt om ett liv med hundar...
Jag är väl medveten om hur livet ser ut med hund, och ibland har det varit riktigt svårt när man t.ex inte haft någon som kunnat passa hunden och så..men ändå fick jag ett "tillfälle" efter att min förra hund gick bort att tänka igenom allt detta noggrant, om jag verkligen vill ha hund nu igen med allt vad det innebär..och svaret var ju enkelt, självklart! 3 månader gick mellan att förra hunden fick somna in och den nuvarande valpen flyttade in, och det kändes på tok för länge utan hund!