Vad skulle du gjort om du inte hade haft hund?

Sv: Vad skulle du gjort om du inte hade haft hund?

Tack för många och härliga svar!:) Är så trevligt att läsa, så fortsätt gärna och fyll på!^^

Nackdelar med att ha hund
*Jag hade klarat mig bättre i skolan
*Jag hade inte haft magkatarr
*Jag hade umgåtts mer med vänner
*Jag hade tagit hand om mig själv

Fördelar med att ha hund
*Jag hade blivit fet (alternativt jävligt vältränad av all gymtid)
*Jag hade inte varit lika lycklig som jag är nu
*Jag hade inte fått lika mycket kärlek som jag får nu
*Jag hade inte lärt mig ansvar på samma sätt
*Jag skulle inte ha den största kärleken i mitt liv

Hade förmodligen inte varit riktigt lika promenadgalen som jag är idag, haft färre (eller bara andra?) kompisar och kanske ansetts som lite mindre nördig? :p

Och såklart, haft väldigt mycket tråkigare!

Å andra sidan hade jag förmodligen gjort allvar av att återuppta ridningen och låtit andra djur ta lite större plats.

Kan tillägga att jag förmodligen inte hade känt mig själv riktigt lika bra.
Ett liv utan hund går faktiskt att föreställa sig även om det är lite svårt. Trots allt är det bara drygt 2½ år sen...

Livet har förändrats efter att hunden tågade in, dock just för att jag har velat det. Det är all träning som förändrat, jag känner mig extremt sällan bunden pga. hunden. Visst får man nån gång åka hem tidigare än vad man annars hade gjort, eller att det ibland kan bli lite krångel men det är sällan jag ser det som något negativt, såpass självklart känns det ändå med hunden.
Jag kan ha med honom överallt (undantaget är väl ställen med djurförbud), på hemmafester eller myskvällar är det ofta runt 4 hundar med, har lätt att hitta hundvakt, åker Sverige runt med tåg och hund, har rest utomlands tack vare underbara vänner/hundvakter...

Troligtvis hade jag levt ett liv inspirerat av SATC. Ätit ute med vännerna, träffats för drinkar, gått på krogen, shoppat och rest. Ungefär så som mitt liv såg ut innan jag skaffade egen hund. Hade alldeles säkert flyttat runt mer och kanske jobbat utomlands. Överlag hade jag nog satsat mer på karriären. Och så hade jag ägt en mindre, sportigare bil än det stora åbäke jag har nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 447
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka