Vad skulle du betäcka din fälttävlanshäst med?

Sv: Vad skulle du betäcka din fälttävlanshäst med?

Jag var på hingstvisning i fredags och såg Jaguar Mail.
Skulle nog inte sätta honom på ett fälttävlanssto om man vill ha en avkomma som ska gå fälttävlan.
Han har rätt dålig frambensteknik och kanske inte så bra i terrängen.. ;)

Såg även Roven, men han visades ej hoppad. Rörde sig inte speciellt kul, som ett "normalt" fullblod. Hoppa ska han ju kunna.
Men lite gång vill man ju gärna ha på en fälttävlanshäst om man ska komma någonstans iaf! :)

(Jag gillar faktiskt inte heller 88:an.. Han är extremt ful.. haha, men har dock lämnat mycket bra fälttävlanshästar, med det menas inte hästar som går i landslaget.. det finns ju faktiskt andra hästar också... ;) )

Ang Black Diamond vet jag inte varför han inte är visad på bruksprov, antar att det blev en avelsvärdering för andra raser än fullblod för att det var billigare än ett bruksprov.
Bruksprov är tydligen väldigt dyrt (något jag hört, så det vet jag inte om det stämmer eller ej!).

Men här blev man ju kraftigt nerkörd, så jag ska nog hålla tyst framöver!

Lycka till med er avel! :)

Du rek Black Diamond som bara är visad för avelsvärdering med mediokra siffror (skritt 6, trav 6, galopp 7) och skriver att Roven** inte rör sig bra och JM inte har bra teknik :crazy:

http://tiznow75.free.fr/grande_semaine_fontainebleau/Apercus/Catalogue SPORTS-25582.jpg

Jag blir ju verkligen inte ledsen om det kommer ut en JM avkomma som hoppar som denna gör:

PlayBI.jpg

Dessutom så behövs det betydligt mer bra hoppning i fälttävlan idag. Dessutom så är ju inte direkt National Zenith känd för sina duvungar till avkommor rent rid/dressyrmässigt :crazy:

Då blir ju din äldre än min och får försprång ut i tävlingslivet, gaaahhh...:D

Det gäller att vara kvick ;)

Han såg lite trött ut igår när vi var där och klappade lite på mulen så han kanske inte orkar med mer än min nu i år :angel:

:eek: Nu gäller det att mitt sto fölar snabbt hör jag så vi kan få lite bra simmare innan hingstkraken lägger av totalt!

Mit sto er lige blevet insemineret af Jaguar Mail her d 12/4 :p

Jeg synes han er en super fin hingst med en god teknik. Satser da på at føllet bliver min kommende stjerne inde for fälttävlan.

Det med han har en dårlig teknik kan jeg slet ikke følge dig i....

Jag var på hingstvisning i fredags och såg Jaguar Mail.
Skulle nog inte sätta honom på ett fälttävlanssto om man vill ha en avkomma som ska gå fälttävlan.
Han har rätt dålig frambensteknik och kanske inte så bra i terrängen..
Jag har sett honom och hans släktingar hoppa tillräckligt mycket för att veta vad han går för och en sak är då säker och det är att din och min definition på vad som kännetecknar bra och dålig frambensteknik inte är med varandra överensstämmande. Bilden är tagen då han var 5.
jaguar_gallery_hor_02.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Å vad jag blir glad av att se att även du använder dig av Jaggan:d

Vad har du för stam på din märr?

varför denna fixering på fullblodshingstar(underbara djur) men med tanke på hur fälttävlanssporten håller på att förändras föreslår jag att du till dina fina fullblodsston väljer välhoppande halvblodshingstar.

Antar att du knapplånade där, jag håller visserligen med dig men har tyvärr inga fina fullblodsston. ;)

varför denna fixering på fullblodshingstar(underbara djur) men med tanke på hur fälttävlanssporten håller på att förändras föreslår jag att du till dina fina fullblodsston väljer välhoppande halvblodshingstar
Jag kan inte se att det är så mycket fixering vid just fullblodshingstar i denna tråd annat än klargöranden vad de egentligen gjort.

Å vad kul, själv har jag som sagt sällan önskat så ofta och mycket att "rosa" fortfarande var i livet som nu när Alligatorn är i Sverige.

Å vad kul, själv har jag som sagt sällan önskat så ofta och mycket att "rosa" fortfarande var i livet som nu när Alligatorn är i Sverige.

Jag hoppas att han är kvar nästa år, för då tar vi honom. Annars så hade jag ju rätt svårt att välja, men ville inte missa jaguaren

Vi får la hålla tummarna för det då;)

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Fälttävlan Stämmer det? Läste en artikel på SVT nyheter. https://svt.se/sport/tokyo-2020/schweizisk-hast-fick-avlivas-efter-terrangritt Där står:
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 522
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst