Sv: Vad skulle du betäcka din fälttävlanshäst med?
Du rek Black Diamond som bara är visad för avelsvärdering med mediokra siffror (skritt 6, trav 6, galopp 7) och skriver att Roven** inte rör sig bra och JM inte har bra teknik
http://tiznow75.free.fr/grande_semaine_fontainebleau/Apercus/Catalogue SPORTS-25582.jpg
Jag blir ju verkligen inte ledsen om det kommer ut en JM avkomma som hoppar som denna gör:
Dessutom så behövs det betydligt mer bra hoppning i fälttävlan idag. Dessutom så är ju inte direkt National Zenith känd för sina duvungar till avkommor rent rid/dressyrmässigt
Jag var på hingstvisning i fredags och såg Jaguar Mail.
Skulle nog inte sätta honom på ett fälttävlanssto om man vill ha en avkomma som ska gå fälttävlan.
Han har rätt dålig frambensteknik och kanske inte så bra i terrängen..
Såg även Roven, men han visades ej hoppad. Rörde sig inte speciellt kul, som ett "normalt" fullblod. Hoppa ska han ju kunna.
Men lite gång vill man ju gärna ha på en fälttävlanshäst om man ska komma någonstans iaf!
(Jag gillar faktiskt inte heller 88:an.. Han är extremt ful.. haha, men har dock lämnat mycket bra fälttävlanshästar, med det menas inte hästar som går i landslaget.. det finns ju faktiskt andra hästar också... )
Ang Black Diamond vet jag inte varför han inte är visad på bruksprov, antar att det blev en avelsvärdering för andra raser än fullblod för att det var billigare än ett bruksprov.
Bruksprov är tydligen väldigt dyrt (något jag hört, så det vet jag inte om det stämmer eller ej!).
Men här blev man ju kraftigt nerkörd, så jag ska nog hålla tyst framöver!
Lycka till med er avel!
Du rek Black Diamond som bara är visad för avelsvärdering med mediokra siffror (skritt 6, trav 6, galopp 7) och skriver att Roven** inte rör sig bra och JM inte har bra teknik
http://tiznow75.free.fr/grande_semaine_fontainebleau/Apercus/Catalogue SPORTS-25582.jpg
Jag blir ju verkligen inte ledsen om det kommer ut en JM avkomma som hoppar som denna gör:
Dessutom så behövs det betydligt mer bra hoppning i fälttävlan idag. Dessutom så är ju inte direkt National Zenith känd för sina duvungar till avkommor rent rid/dressyrmässigt