Vad skall jag läsa på?

A

Annki

Hej alla kloka människor på buke :bow:
Det är så att jag skall få chansen att skriva upp för grönt kort nu i veckan. Prblemet är att ridklubben inte har något TR och det har inte jag heller. Det TR som klubben hade vid kurserna för grönt kort har någon stulit och därför har de inget man kan låna. Dessvärre har jag ingen kompis som kan långa mig TR och jag hinner inte får TR från ridsport.se heller för de har en veckas leverans på sina saker.
Hur tycker ni att jag skall kunna läsa på då inför provet? Hur skall jag kunna förbereda mig? Finns det liksom något liknande man kan hitta på nätet som liknar TR eller någon jag snabbt kan få tag i för att kunna få rätt på så många frågor som jag behöver? Någon som vet? :crazy:

Sv: Vad skall jag läsa på?

jag har inte tagit grönt kort. men om jag förstått rätt ska väl en provledare vara med?
och då borde ju dom ha med sig TR.

Det är väl upp till klubben att se till att det finns TR vid provskrivningen.
Provet är upplagt så att man ska slå i TR för att hitta svaren.
När jag skrev var vi tre stycken om varje TR, jättejobbigt men det gick.

Jag hade knappt kollat i TR innan provet och det gick bra, får slå i TR på provet. De som håller i provet ska tillhandahålla TR

Jo som sagt så kommer det inte att vara någon provledare med och det kommer heller inte att finnas något TR tillgängligt varesig före eller under provet då det är stulet från ridskolan så jag kan alltså inte slå i det när jag sitter där och kan inte heller låna det och läsa på före.... ridskolan har lovat att jag skall få göra en specialare, alltså göra det helt själv före en ridlektion i lugn och ro uppe på läktaren.
Så TR kanske går att köpa på Lantmanna? Så himmla bra! Det finns ju en Lantmanna inte så långt ifrån där jag bor :-)

Lantmanna hade "Gemensamma tävlingsregler", kostnad 120 kr. Är det det jag behöver? Eller är det något mer?

ja, det är den man behöver. TR I Gemensamma bestämmelser. litet vitt "häfte" med grönt på och ridsportsförbundets logo

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 813
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 578
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar