Vad ska vi leta upp i selkammaren denna gången?

V

Vinna

Mitt kallblod kvalade i torsdags, ska starta den 27:e, kusken körde ett par intervaller med henne idag, tanken är att hon bara ska gå ett par långsam jobb o ett galoppjobb i början av nästa vecka. Men nog om det ;)

Under intervallerna idag var hon en riktig gris, tog galoppen och hade sig, det tog ett tag innan jag, som red snett bakom, kunde se vad hon gjorde, både jag och kusken hörde ju att hon slog ihop nånstans.

Då är det så att hon springer o slår hovarna i magen:confused:

Vad ska jag sätta på min vandrande selkammare för något denna gången för att hon inte ska slå på sig på magen?

Kan tillägga att det är ett litet kallblod :grin:

Sv: Vad ska vi leta upp i selkammaren denna gången?

Har inte hästen gjort så innan så hade jag inte anmält utan gjort en koll av hästen i stället för oavsett att du poängterar att den är ett kallblod två gånger så ska den inte springa så där.

du kanske bara behöver ändra skor, vad har du på henne ?

Later markligt hur hon kan sla sig pa magen men missa armbagarna?
Se over skoningen (och hasten givetvis!).
Det ar ngt som inte stammer.
Kan forovrigt inte vara sarskilt effektivt med sa mkt aktion i vilket fall (oavsett om de kan
"skydda" henne menar jag).

Hon går med aluminium och sula fram, och tunga ridskor bak. Hon har funkat bra på det fram tills idag,

jag har en fundering på att hon kanske bara fjantar sig, men jag och kusken bestämde att hon ska gå två intervaller på fredag, med sin ordinarie utrustning, idag provade vi med raymondcheck, kan det ha någon betydelse?

Iallafall, är hon likadan på fredag så åker vi till vet nästa vecka.

31515002.jpg

31514893.jpg

31515019.jpg

Hon är ca 145 i manken :)

Senast ändrad av en moderator:

Hon går med aluminium och sula fram, och tunga ridskor bak. Hon har funkat bra på det fram tills idag,

jag har en fundering på att hon kanske bara fjantar sig, men jag och kusken bestämde att hon ska gå två intervaller på fredag, med sin ordinarie utrustning, idag provade vi med raymondcheck, kan det ha någon betydelse?

Iallafall, är hon likadan på fredag så åker vi till vet nästa vecka.

Självklart kan raymondchecken ha betydelse om hon inte gjort så innan. Kanske att just raymond inte passar henne eller att hon tyckte det blev konstig balans med mer tyngd framme på nosen.

Och jag skulle nog inte kalla det fjant, hon försöker nog balansera upp sig för något som känns konstigt.

Utrustningsdetaljer som ändrar mycket kan de behöva några gånger med för att gå in sig. Och i bland passar de självklart inte hästen alls.

anledningen till att jag tror att det skulle kunna vara lite fjanteri är för att hon helt enkelt är väldigt barnslig i sig själv, kan gå ett helt skrittpass i tölt o.s.v.
Men vi provar som sagt med den vanliga utrustningen på fredag o ser hur hon är då

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 838
Senast: Dino
·
Gnägg Jag hade min häst installad hos en travtränare och dennes skötare.. Minns att första gångerna jag hälsade på hästarna så var samtliga...
Svar
5
· Visningar
1 545
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 448
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar