Sv: Vad ska vi göra?
Har svarat på samma förut, och jaa vi har provat detta men det funkar inte eftersom hon inte är så förtjust i mat och står gärna över om det behövs.
(läste inte hela tråden, jag har 5 fönster från Buke öppet samtidigt).
Hur länge har ni provat?
Det kräver att ni är mer envis än hästen och om hon inte är rädd, så finns det Ingen anledning för henne att vägra gå in om hon blir hungrig.
Detta sätt kan inte göras över nån timma och att man sedan börjar må dåligt över att ens häst inte får äta.
Under förutsättning att hästen inte är rädd, så varsågod, maten finns där inne. Behaga ta den eller var utan mat.
Tids nog brukar hästen gå in. (Givetvis finns det undantag som bekräftar regeln).
Har ni bara provat i nån timma och sedan fått ont i hjärtat?
Fö, om alla "vanliga" metoder har provats fram, har ni ingen "NH-inriktad" tränare i ert område som kan komma och hjälpa er?
Se bara till att förklara läget, hästen går inte in, och ni har sålt den. Ni Måste få in den och har inte tid att spendera en vecka på det (vilket jag rekommenderar är minsta tiden för att lastträna en häst, men det är mo)
Edit 2)
Ni bor ju i norrköping. Ni har ju han... hmm jag kommer inte på hans namn... han som bytte en traktor mot sin första häst!
Han är ju riktigt duktig har jag hört.
Någon som kan hjälpa med namn?