Vad ska man utbilda sig till?

Mistimed

Trådstartare
Ja, vad ska man utbilda sig till?

Känner en hel del oro inför framtiden, är just nu tjänsteledig då jag pluggar upp gymnasiebetygen, är klar med det till sommaren men fick precis veta att jag är varslad också. Inget är klart än och det är fullt möjligt att jag kommer få behålla jobbet, men hur som är ju planen att så småningom plugga vidare även om jag i och med varslet tvingas göra det tidigare än jag tänkt.

Jobbar nu med kundservice, det fungerar men är inget jag vill göra resten av livet.

Hör till gör också att ryggen är kass, planen från början var ju att jobba med hästar, men det faller på att min rygg inte håller för stallarbete varje dag året om. Dock fungerar det bra med litet eget stall.

Men jag är helt nollställd inför vad jag ska utbilda mig till. Tänkte lokförare, men där ser inte jobbutsikterna alls ut som det låtit tidigare om man ska tro på de som redan jobbar som lokförare.
Webutvecklare har varit en backup-plan men det känns inte riktigt "jag", alltså vet inte om jag skulle trivas med att sitta och programmera hela dagarna.

Jag är duktig på att skriva, men känner inget intresse av att skriva noveller eller böcker, så författare eller dylikt går också bort.
Gillar människor, men jobbar lika bra ensam. Kan lite om det mesta, men är egentligen bara riktigt bra på hästar, dock lättlärd.

Kommer inte ha några enormt bra betyg, helt okej, men inte mycket över vad som krävs för att vara högskoleberättigad när man ser kursvis. (så utbildningar som kräver t.ex Matte C går bort)

Ointresserad av vård och omsorg. Samma med kök och städ.

En kortare utbildning, inte längre än max 3 år, även distans går bra. Annars hade något forskaraktigt varit av intresse. Om man kunde få jobb med hästgenetik och dylikt hade det nog varit riktigt kul, men faller på betyg och utbildningstid.