Vad ska man göra?

8

89madde89

Vad ska jag göra för att få min häst att lägga på hull? Hon är rätt så fin nu,men vill att hon ska gå upp mer,för hon är fortfarande för tunn. Men det är så svårt och veta vad jag ska ge henne. Alla säger olika. Hon är ett varmblod på 10 år,och jag rider henne ca 3-4 ggr/veckan. Det hon får nu är:

Morgon:
4-5 kg Hö
6 dl Kraaft Groov 125
4 dl Korn
2½ dl Hel Havre

Eftermiddag:
2 kg Hö

Kväll:
5-6 kg Hö
6½ dl Kraaft Groov 125(8 dl om hon blivit riden)
4 dl Korn
2½ tsk salt

Jag har bytt olika saker,och lagt till. Och vill ju inte hålla på ändra hela tiden. Men tycker ni jag borde lägga till något mer eller ändra så säg till. Vad ger du din häst?
Tack på förhand!

Sv: Vad ska man göra?

Jag tycker att hippo alfa funkar perfekt om man vill ha upp dom i hull. Man brukar se resultat redan efter 2 veckor. Men börja med liten mängd.

byt inte för ofta, det kan ge störningar.

är hon tunn är det bättre att öka det du har. du anger i dl, vet inte vad det blir i kg men det låter inte som att hon får så mycket kraftfoder?

vart kan man få tag på hippo alfa då? kan man köpa det på Granngården?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
752
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 606
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V