Vad ska man göra

peace

Trådstartare
Jag är ju arbetslös sen jag flyttade hit till Rättvik.Har sökt ALLT,och för några dagar sen fick jag ett litet napp som personlig assistent,dock bara 5 timmar en vecka och 10 timmar andra veckan.Pratade med arbetsförmedlingen och dom tyckte inte att jag skulle ta det.Jag ser det lite som så,att få lite erfarenhet som personlig assistent som jag inte jobbat som tidigare,och att det i en förlängning kan leda till att jag kan få jobb som personlig assistent någon annanstans på fler timmar då.Nu vet jag inte vad jag ska göra,arbetsförmedlingen sa att jag "förlorade" på mina stämplingsdagar när jag jobbade få timmar per dag...Jag är helt novis i det här??Någon som kan råda?
 
Sv: Vad ska man göra

Jag är ju arbetslös sen jag flyttade hit till Rättvik.Har sökt ALLT,och för några dagar sen fick jag ett litet napp som personlig assistent,dock bara 5 timmar en vecka och 10 timmar andra veckan.Pratade med arbetsförmedlingen och dom tyckte inte att jag skulle ta det.Jag ser det lite som så,att få lite erfarenhet som personlig assistent som jag inte jobbat som tidigare,och att det i en förlängning kan leda till att jag kan få jobb som personlig assistent någon annanstans på fler timmar då.Nu vet jag inte vad jag ska göra,arbetsförmedlingen sa att jag "förlorade" på mina stämplingsdagar när jag jobbade få timmar per dag...Jag är helt novis i det här??Någon som kan råda?

Förutom de vanliga råden om utbildning, bemanningsföretag, brilliant CV, strategiskt sökande etc så vill jag bara säga:

Det är förjävligt att vi har en byråkrati som omöjliggör för många att hugga på de timmar som står till buds. Det är skamligt.
Du är inte ensam, ni är så otroligt sorgligt många.


Om du ligger fel i administrativ turordning så pressa AF på en YK dvs besök AF varje dag, få din handläggare att drömma mardrömmar om dig och göra vad som helst för att slippa dig.
Har du bara behörighet är det i vanlig ordning den som skriker högst som kommer prioriteras.
 
Sv: Vad ska man göra

Det är förjävligt att vi har en byråkrati som omöjliggör för många att hugga på de timmar som står till buds. Det är skamligt.
Jag vet inte heller vad som kan tänkas ligga bakom den attityden. Kanske att man vill undvika att arbetsgivare kan kl 7.00 varje morgon öppna sina portar och plocka in "dagdrönare". Du och du och du ser starka ut....ni får arbeta här idag. (bara spekulationer)
gulan
 
Sv: Vad ska man göra

När man är heltidsarbetsarbetslös har man rätt till a-kassa i upp till 300 dagar. Om man jobbar deltid är det max 75 dagar med a-kassa som gäller.

Om man då jobbar så lite som 5 eller 10 timmar per vecka försvinner de 75 dagarna väldigt snabbt.

När de 75 dagarna är slut kan man välja på 2 saker. Antingen måste man säga upp sig och få a-kassa på heltid, eller så får man klara sig på lönen för de 5 eller 10 timmarna per vecka. Lön för så få timmar räcker inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: Stekspaden
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 531
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp