B
blindmelon
Vi har en liten pitbulltjej på 5 mån som är grymt snäll och duktig för det mesta. Men ibland när man är ute med henne kan hon "slå om" och börja hoppa och ibland även "nafsa" i jackärmen. Det känns som att vi försökt allt för att få henne att sluta med detta. Men ingenting biter på henne. Pitbull är ju en väldigt känslig ras så man vill ju inte ta i henne för hårt.
Av alla hundar jag har haft tidigare så har ingen betett sig såhär.
Hon har även en benägenhet att hoppa upp mot en då hon blir rädd eller osäker och om man sätter sig på huk så klättrar hon upp i knät (vilket börjar bli rätt jobbigt nu när hon väger 16 kg).
Annars är hon som sagt grymt snäll, hon är jätteförsiktig då hon leker med katterna så det finns ju inget elakt i henne.
Är det någon som har något bra tips på hur man kan få henne att sluta med detta så skulle jag bli väldigt tacksam.
Av alla hundar jag har haft tidigare så har ingen betett sig såhär.
Hon har även en benägenhet att hoppa upp mot en då hon blir rädd eller osäker och om man sätter sig på huk så klättrar hon upp i knät (vilket börjar bli rätt jobbigt nu när hon väger 16 kg).
Annars är hon som sagt grymt snäll, hon är jätteförsiktig då hon leker med katterna så det finns ju inget elakt i henne.
Är det någon som har något bra tips på hur man kan få henne att sluta med detta så skulle jag bli väldigt tacksam.