Vad ska man betala?

Sv: Vad ska man betala?

Jag betalar min daghusse 100kr för heldag och 50kr för endast rastning/halvdag. Han gör det inte för pengarna utan och blir inte särskilt bunden. Dit han tycker att det är lämpligt följer hunden med och annars kan han lämna (och hämta) honom i vår lägenhet då de bor i samma hus och har nyckel. Är de bortresta eller av annan anledning inte kan/vill ha honom så åker jag hem på lunchen och rastar. Daghusse har haft hund för 20 år sen och vill ha promenadsällskap (de går nog minst ett par timmar varje dag) men hunden får vara med på det mesta, bland annat och volontärjobba på golfbanan :D

Hunden är okomplicerad och lydig. Får höra nästan varje gång vi träffas hur duktig han är :)

Det var väl vitt:)
Då kostar det nog så mycket.

Här kostar en timme 200-250 vitt.

Men det är 10 000 i månaden på en heltid (40 timmar i veckan). Vem skulle ha råd med det om man behövde ha hunden där när man jobbar?

Vitt eller inte, skulle aldrig betala 10 000 i månaden för hundvakt..

Wow!
Om jag ta hand om två hundar på heltid så kommer jag tjäna mer i månaden än jag gör idag! :idea:

Men det är 10 000 i månaden på en heltid (40 timmar i veckan). Vem skulle ha råd med det om man behövde ha hunden där när man jobbar?

Vitt eller inte, skulle aldrig betala 10 000 i månaden för hundvakt..

Jag pratade alltså om promenader/doggywalking, de kostar mycket, timme/halvtimme, googla.

Annars är det väl hunddagis och de tar ju inte timpris som tur är.

Öhhh, du betalar 2500 kr för 10 timmar i månaden?:o

Inte dåligt att få 125 spänn för en rastrunda på 30 minuter varje dag.

Jobbar du själv för under 70:-/h?

Vitt arbete med F-skattesedel ger en reell skattesats på nästan 60%, och så 25% moms.

Jag tar 250:-/h för okvalificerat arbete, vitt i mitt företag. Om det sen handlar om hundrastning, staketunderhåll eller gräsklippning är upp till kunden. Oftast jobbar jag dock för styckpris, inte timpris.

Senast ändrad:

Jo, jag tycker nog det är skillnad på vad det gäller för "sorts" jobb.

Att vara barnvakt, hundvakt, rida en häst åt någon eller liknande, kan jag känna att det inte är lika betungande som att stå på en fabrik och massproducera något, städa 8 timmar, stressa hela dagarna på ett äldreboende eller annat.

Hade jag vart hundvakt en vecka åt någon som tex åkt utomlands, så hade jag "arbetat" 24 timmar per dygn åt denne person. 24 timmar gånger 250 kr =6000 kr dygnet och 42 000 kr på en vecka om man ska ta exemplet som var i tråden med 250 kr i timmen..Hur många har råd att betala 42 000 kr för en vecka? Rimligt? Nej! Det är skillnad på olika sorters jobb.

Om vi tar exemplet med att betala 10 000 kr i månaden för att ha hunden vitt hos någon, så tror jag inte många hade haft råd att ens tänka tanken på att äga hund.

Senast ändrad:

Jo, jag tycker nog det är skillnad på vad det gäller för "sorts" jobb.

Att vara barnvakt, hundvakt, rida en häst åt någon eller liknande, kan jag känna att det inte är lika betungande som att stå på en fabrik och massproducera något, städa 8 timmar, stressa hela dagarna på ett äldreboende eller annat.

Hade jag vart hundvakt en vecka åt någon som tex åkt utomlands, så hade jag "arbetat" 24 timmar per dygn åt denne person. 24 timmar gånger 250 kr =6000 kr dygnet och 42 000 kr på en vecka om man ska ta exemplet som var i tråden med 250 kr i timmen..Hur många har råd att betala 42 000 kr för en vecka? Rimligt? Nej! Det är skillnad på olika sorters jobb.

Om vi tar exemplet med att betala 10 000 kr i månaden för att ha hunden vitt hos någon, så tror jag inte många hade haft råd att ens tänka tanken på att äga hund.

Men fattar du inte?

Hundvakt-
Vitt - hunddagis/doggywalking, hunddagis tar runt 150-250 dag, doggywalking detsamma, skillanden är att doggywalking har hunden en viss tid bara, och hunddagis under hela dagen, det är ändå ungefär samma pris.

Dagmattar/hundrastare privat får ta vad de vill, men oftast är de billigare.

Det är väl ingen som skulle betala 250 kr i timmen för hundvakt över en hel dag..

Går en dogwalker med flera hundar samtidigt?
Har annars svårt att förstå hur man annars skulle hinna med 10-12 hundar på en dag eller ens orka gå så många timmar på en dag för att få det lönsamt (vitt)
Lär ju gå bort en hel del tid för att ta sig till och från de olika hundarna och många behöver väl gå ungefär samtidigt.

Går en dogwalker med flera hundar samtidigt?
Har annars svårt att förstå hur man annars skulle hinna med 10-12 hundar på en dag eller ens orka gå så många timmar på en dag för att få det lönsamt (vitt)
Lär ju gå bort en hel del tid för att ta sig till och från de olika hundarna och många behöver väl gå ungefär samtidigt.

De jag vet rastar en i taget, har nyckel hem till de olika hundarna och så åker de och rastar en efter en:)

Hunddagis går ju däremot ofta med alla hundar samtidigt, ser häftigt ut:)

Jag fattar precis vad du menar, men svarade Migos inlägg om jag själv skulle jobbat för mindre. Jag skrev också två gånger i mitt inlägg att jag tog detta pris som exempel när det ändå kommit upp här i tråden.

De jag vet rastar en i taget, har nyckel hem till de olika hundarna och så åker de och rastar en efter en:)

Hunddagis går ju däremot ofta med alla hundar samtidigt, ser häftigt ut:)

Förresten vet inte jag någon doggywalker som har tio tolv hundar om dagen, de jag känner till har kanske 5 om dagen.

Då kan det inte bli fett i plånboken efter alla skatter och avgifter. Antar att man har ett "riktigt" jobb också om man ska få ihop till en dräglig inkomst.

*KL*

Spinner vidare lite på ämnet;
Hur mycket kollar ni upp eventuella dagmattar innan ni låter dom ta hand om era hundar?

Jag ska träffa en tjej i morgon som eventuellt ska börja passa Ladda några gånger i veckan, men jag vet inte ett jota om henne mer än att hon varit trevlig när hon fikat på caféet där jag jobbar. Och det säger ju inte så mycket, egentligen.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 709
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 083
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben