vad ska jag välja för sadel?

Sv: vad ska jag välja för sadel?

Nej den skickas ner till det stället i Italien som sadlarna görs på, Susanne här i sverige är ju bara återförsäljare och gör inte omstoppningar mm. Fast man kan ju alltid be en märkesoberoende sadelmakare att stoppa om den!

Nej den skickas ner till det stället i Italien som sadlarna görs på, Susanne här i sverige är ju bara återförsäljare och gör inte omstoppningar mm. Fast man kan ju alltid be en märkesoberoende sadelmakare att stoppa om den!

OK, tack!

Jag blev erbjuden att köpa en som är för smal men då verkar det inte vara någon bra affär eftersom det lär kosta att skicka den till Italien för att bredda lite då. Synd eftersom den i övrigt passar mej som ryttare bra.

okej det låter ju jätte bra. men man behöver inte det fast jag har en ungäst som kanske ändrar sig i kroppen? "formar" den sig efter häste eller? :rofl:

Var bor du? Om du bor i stockholmstrakten så åk till Mustang, där är dem jättetrevliga och de har flera sadelprovare. man får testa att rida och hoppa i sadeln i deras ridhus. Jag har varit där flera gånger:)

okej, vad har de för sadlar då?

Tror det kostar runt 1500:- att värma om bommen, så är sadeln i fint skick och du får den för ett bra pris så är det kanske inte en sådan dum affär. Men kan inte garantera priset utan har för mig det.

flashlight: buten är väl inte smal !? tkr tvärt om att dom är ganska breda? fast beror väl på hästen också ;)

Sa jag att den var smal:confused: :confused: Var nog nån annan.

Nej det skulle jag inte ha något emot i så fall. Vill ha en sån, pga att de är som de är. Men de är lite väl dyra bara.

Det enda jag frågade om var equipes bommar, om de är svängda eller raka.

förlåt! Kollade dåligt, va nog menat till ickiz (?)
sorry:crazy:

Det är OK; men jag blev lite ställd och undrade vad jag skrivit eftersom jag söker just såna sadlar och t o m skurit bort de minimala stöden på min flatback för dom är ivägen:p

Jag tycker att du ska satsa på en sadel som passar dig och hästen. Ett tips är Prestige - Paris D som är en helt underbar sadel som gör att du automatiskt hamnar i en perfekt hoppsits över hindren, och som stabiliserar skänkelläget super (lätt att skänkeln åker tillbaka över hindren i vanliga fall). Du sitter som smort kan jag lova dig! Dessutom är den himla snygg också! :)

självklart ska du ha en butet ;)
har själv en
JNFQFQLOMMQOH8.jpg

men dom gick upp i pris nu i april, och det är 1-2 månaders leverans från frankrike

Den sadeln är det underbaraste man kan sitta i :love: :love:
I Love it! :p :D

Kan varmt rekomendera en CWD, har haft min i ca 2 månader o den är underbar :love:
CWDn.jpg

Ska precis själv köpa sadel och har kikat på Jacson Celine. Men upptäcker nu att det finns ganska många beg. på nätet som endast är använda en mycket kort tid (3 ggr, 10 ggr, 1 mån etc.).

Är det något som inte är bra med dessa sadlar? Varför säljs de efter så kort tid?

Dom går väl inte att stoppa om?? Bara yttersta stoppningen? Om jag minns helt rätt, Kanske är därför... vet även en kompis kompis som köpte en sån som var sne i bommen. men självklart är ju inte alla det.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 999
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka