vad ska jag välja för sadel?

Sv: vad ska jag välja för sadel?

Ska precis själv köpa sadel och har kikat på Jacson Celine. Men upptäcker nu att det finns ganska många beg. på nätet som endast är använda en mycket kort tid (3 ggr, 10 ggr, 1 mån etc.).

Är det något som inte är bra med dessa sadlar? Varför säljs de efter så kort tid?

De är ett par Back2Back, kostar runt 600kr. De sitter som ett smäck!:D
oj är det back2back. brukar ju vara lite "b-byxor" men de här var ju riktigt snygga, och inte så farligt dyra heller.. :D

ska troligen köpa en ny sadel och funderar som ara den. kan ni inte ge mig tips? gärna med bilder.

Men du ska väll ha en butet, fransk sadel passar till din häst med lite fransk stam :)

Men seriöst om jag skulle köpa ny nu så blev det nog en sån, jag har Albion Kontroll och är jätte nöjd men vore glad om nån vill skänka en butet till mej....

självklart ska du ha en butet ;)
har själv en
JNFQFQLOMMQOH8.jpg

men dom gick upp i pris nu i april, och det är 1-2 månaders leverans från frankrike

Hej! Vill bara rekomendera Pessoa sadlarna, har en själv och den är SUPERSKÖN!

jo jag är ju mest inne på en sån. men jag har hört att de är svåra att stoppa om och om man ska göra det är det svin dyrt. och eftersom jag har en unghäst får man ju räkna med att de ändrar kroppsformen lite. men de är de finaste sadlarna och vill helt klart ha en sån :love: .

M_Q : helt klart super snygg :love:

:rofl: kanske det. men hur är dom att stoppa om å så?

jag har hört att dom skickar dom till italien om de ska stoppas om, är de så eller?
jag har ridit i båse equipe o butet, och jag tycker equipe är lite skönare.. men butet e också skön men lite "plattare" .. ;) svårt o förklara.. :P

Fhanny & attsy: Ja, man skickar ner den till Italien om man skall stoppa om /ändra bomvidd/bygga om/byta läder m.m. Tror man får ha en "lånesadel" under tiden om hon har någon då.

Fördelen med Equipe:angel: är att man väljer först en modell som man gillars sedan så kan man bygga sin egna sadel precis hur man vill ha den som t.ex extra stora klossar, extra uppbyggd, inga klossar alls m.m. Man får även välja färg/skinn och färg på sömmarna och vad man vill att det skall stå på namnskylten.:D

Dessutom är Butet läskigt smala:p

Varför kan man inte stoppa om dem i Sverige?

till TS: Jag har oxå en Equipe, jag tycker mkt om den men jag har haft en hel del strul med min. Bommen knäcktes på min när jag haft den i fyra månader. Sadeln skickades till Italien, de sa att det skulle ta ca tre veckor. Jag fick vänta tre månader på att få tillbaka sadeln. Fick ingen lånesadel förän de tre sista veckorna och den passade varken mig eller hästen. Fick ingen info om vad som var utbytt på sadeln eller någon info alls överhuvudtaget. Trots allt detta tycker jag om min förbaskade sadel. Dock hade jag valt en annan om jag vetat om allt strul den skulle orsaka mig. Har haft den snart ett år nu och man kan ju ifrågasätta kvaliten lite, eller så har jag bara haft otur och fått ett måndagsex.

Klart man kan stoppa om dem i Sverige hos en sadelmakare, men om man vill att Equipe gör det så får man skicka den till Italien.

Låter som du har haft riktigt otur med din sadel..! :(

Ohhh herran gud! Om jag också vart miljonär skulle jag köpt en Equipe bums!!:love:
Men den där lite billigare modellen, kunde man få den special beställd som nån nämnde?
Typ, större stöd, mer framskuren, etc:D Kostar det något?

Sorry för trådkap^^

Det finns olika modeller som man kan välja mellan och sedan kan man ändra klossarna på den om det är så att man vill det.

Kolla på modellerna Expression, Synergy och Linnéa. De är lite billigare.

www.equipe.se

KL

Hur är Equipe i bommen? Svängd eller rak, eller mittemellan:confused:

Fhanny & attsy: Ja, man skickar ner den till Italien om man skall stoppa om /ändra bomvidd/bygga om/byta läder m.m. Tror man får ha en "lånesadel" under tiden om hon har någon då.

Fördelen med Equipe:angel: är att man väljer först en modell som man gillars sedan så kan man bygga sin egna sadel precis hur man vill ha den som t.ex extra stora klossar, extra uppbyggd, inga klossar alls m.m. Man får även välja färg/skinn och färg på sömmarna och vad man vill att det skall stå på namnskylten.:D

Dessutom är Butet läskigt smala:p

Måste den skickas till Italien? Finns ingen i Sverige som kan ändra bomvidden?

trust me, du behöver aldrig stoppa om buten!
Haft min i 4-5 år (och dom är som möbler, eller vin, blir bara bättre o snyggare med åren!!) och haft en på OTROLIGT olika hästar och regelbundet kommer en väldigt duktig (och oberoende som även anlitas av flertalet landslagsryttare mm) sadelprovare hit och kollar hur mina sadlar ligger på hästarna och butetn är den enda som ligger på alla typer av hästar! Den är stoppad med ett spec. filtmaterial tor jag det är som gör att den inte behöver stoppas om! Som sagt, haft min länge och den är regelbundet kollad och inget har behövts göras åt den!

flashlight: buten är väl inte smal !? tkr tvärt om att dom är ganska breda? fast beror väl på hästen också ;)

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 999
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka