vad ska jag välja för sadel?

F

Fhanny

ska troligen köpa en ny sadel och funderar som ara den. kan ni inte ge mig tips? gärna med bilder.

Sv: vad ska jag välja för sadel?

Köp en sadel som passar hästen, och dig.
Utgå ifrån det.

Ta ut en sadelutprovare, eller åk till en.

ja det är väl självklart, den jag har nu passar inte min häst så jag ska prova en ny. men vill veta först vad jag kan tänka mig för sadel och prova utefter en som jag vill ha....

Finns många sadlar att välja bland.
Hopp, dressyr, allround, bomlös, western, galopp... Vad kan du tänka dig?

ja den får kosta vad den kosta vill bara jag får en sadel jag trivs med :D

vill bara förtydliga det hela, det ska vara en hoppsadel och ingen gräns på pris bara jag hittar en jag vill ha. den ska vara brun och vara bra kvalitet. hästen som ska ha den är ca 175, normal kroppsbyggnad.

jag har ju en equipe nu o den stortrivs jag o hästen i! :D

;) vad kul. men vad är det för någon av de då? bild?

extreme special, kan fixa bild för den finns inte på hemsidan :D

okej bra. skicka några på ninosen med ;)

ja det kan jag göra :D har några från typ första dan när han står i boxen.. :P har typ inga när jag rider för ingen vill fota mig.. ;) men vet du va han gjorde igår?! ;) plötsligt när jag red gjorde han något (fråga mig inte vad) så hackamoret gick sönder! :o hahaha! så där satt jag utan o kunna bromsa svänga eller lik. o allt detta var i galopp hehe.. men när jag satt av så stannade han på en gång :D så snäll! :love:

haha okej det var ju inte bra. men varför rider du på det?

Jag tycker helt klart att du skall prova Equipe!

Performance special:
IMG_3191.jpg

ska troligen köpa en ny sadel och funderar som ara den. kan ni inte ge mig tips? gärna med bilder.

Jag har bara Passier (Comet II). Älskar min sadel över allt annat! :love: Tog bara lite tid att "sitta in" den bara. Och de håller i all evighet! Tyvärr ingen bild då jag lever på stenåldern och inte har någon digitalkamera! :D Men bild finns på Passiers hemsida.

Den ÄR superskön! Värd varenda krona!

Streetflash: Tack! De är ett par Back2Back, kostar runt 600kr. De sitter som ett smäck!:D

Rekommenderar också Equipe. Har en Freeland själv (fälttävlanssadel eg men funkar finfint i banhoppningen också).

DSC04364.jpg

Amerigo är ju inte fy skam heller.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 999
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka