Vad ska jag plantera för bär(buskar)?

Nota

Trådstartare
Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :)
Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:)

Jag tycker nog om allt rent smakmässigt :)

Var tänkte du ha dom?

Jag älskar mullbär men har inte plats själv ^^ annars gillar jag hallon och blåbär som heter Putte och Emil, har båda sorterna och de är väldigt goda ☺️

Var tänkte du ha dom?

Jag älskar mullbär men har inte plats själv ^^ annars gillar jag hallon och blåbär som heter Putte och Emil, har båda sorterna och de är väldigt goda ☺️
Mot söderväggen (om dom trivs där)
Tack för tipset ger hallonen bra med skörd?
Jag har haft hallon förr men fick bara sådär 20 bär per säsong på busken 🙈

Mot söderväggen (om dom trivs där)
Tack för tipset ger hallonen bra med skörd?
Jag har haft hallon förr men fick bara sådär 20 bär per säsong på busken 🙈
Så länge dom får vatten tror jag dom trivs där ☺️ det beror nog mkt på sort, vi har sommarhallon som kallas för mormors hallon. Har dom mest för att dom är så goda och vi hade en bra plats att sätta dom på, dom ger inte väldigt mkt bär ^^

Hösthallon däremot kan ge skörd två gånger på en säsong. Men då ska man ha rätt beskärning och gödsla + beror på vad för zon du är i. Autumn bliss vet jag är omtyckta, har lång skördetid.

Om du finns i Skåne så finns hallongården som säljer plantor med sommarhallon som ger bra med skörd, Glen ample heter den typen dom har.

Sånn, det var nog typ det jag vet om hallon 😅

Vi flyttade in i ett hus förra året med en stor buske amerikanska blåbär, den gav så mycket goda bär förra sommaren så det får bli min rekommendation :)

Annars jobbar jag på att få till ett jordgubbsland och en hallonhäck.

Jag har röda vinbär, vita vinbär och björnbär. Ska plantera krusbär och hallon när jag orkar. Blir kanske nästa år.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
743
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
738
Senast: tanten
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många... 2
Svar
24
· Visningar
860
Senast: Tilly_85
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 295
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31