Ela
Trådstartare
Jag har planer på att i framtiden skaffa en ny hund, men är väldigt osäker på vilken ras jag ska ha.
Jag har tidigare haft olika blandrashundar och varit jättenöjda med dem men känner att jag kanske vet vad jag får om jag köper renrasigt. Men visst jag är inte helt främmande för en blandras.
Hunden jag ska ha bör:
Vara stor
Gärna ha lite päls (inte nödvändigt)
Gilla att vara ute i alla typer av väder
Ha vaktinstink
Fungera bra lös på gården (allså ingen jakthund)
Jag vill ha en hund som inte bråkar i onödan med ändå en tuff och stabil hund.
Den ska acceptera familjen och våra djur men sen är det bra där.
Jag bor på stor gård med mycket yta, hunden skulle vara lös på gården och helst kunna följa med ut på ridturer i skogen. Vi har barn i familjen och min sambo har två kastrerade hanhundar. Jag är alltid hemma så hunden behöver sällan vara ensam. (Har tidigare erfarenhet från Amstaff, rottis dobberman med mera)
Kom med förslag nu!
Jag har tidigare haft olika blandrashundar och varit jättenöjda med dem men känner att jag kanske vet vad jag får om jag köper renrasigt. Men visst jag är inte helt främmande för en blandras.
Hunden jag ska ha bör:
Vara stor
Gärna ha lite päls (inte nödvändigt)
Gilla att vara ute i alla typer av väder
Ha vaktinstink
Fungera bra lös på gården (allså ingen jakthund)
Jag vill ha en hund som inte bråkar i onödan med ändå en tuff och stabil hund.
Den ska acceptera familjen och våra djur men sen är det bra där.
Jag bor på stor gård med mycket yta, hunden skulle vara lös på gården och helst kunna följa med ut på ridturer i skogen. Vi har barn i familjen och min sambo har två kastrerade hanhundar. Jag är alltid hemma så hunden behöver sällan vara ensam. (Har tidigare erfarenhet från Amstaff, rottis dobberman med mera)
Kom med förslag nu!
Senast ändrad: