nu var det ca. 2 timmar sen den hemska olyckan inträffade. jag och min storasyster var ute och körde våra hästar. hon hade russet - ayla och jag körde min shettis. ayla är alltid pigg på åkern hem(hon är pigg jämt, men extra pigg då) och det har hänt att hon stuckit. vi rider mest men hon är mycket körd också. så började vi då trava hem på åkern, ayla först och sen jag och shettisen efter. och sen stack ayla. som hon sprang! jag såg bara hur skakeln gick av och vagnen slungades i luftern och min syster följde med. sedan sparkade ayla mot vagnen som hängde fasst i bara en sida och var nästan uppoch ner. och sedan sprang hon med vagnen släpande efter sig dom 500 meterna hem och in i stallet. martina(min syster) och jag blev fruktansvärt chockade. pappa kom och hämtade martina medans jag körde hem den andra häste. ayla klarade sig, lite skrapsår bara.
nu har vi förstått hur farlig den här hästen är, det är inte första gången som hon bara sticker utan anledning. först och främst ska vi undersöka henne, men vad ska vi göra sen? ingen kommer våga rida eller köra henne mer och hon har spatt och måste gå...
nu har vi förstått hur farlig den här hästen är, det är inte första gången som hon bara sticker utan anledning. först och främst ska vi undersöka henne, men vad ska vi göra sen? ingen kommer våga rida eller köra henne mer och hon har spatt och måste gå...