Vad ska jag göra!!!!!!

R

ronjaXX

jag vet inte vad jag ska göra!! min han hund på 1,5 år piper och gnäller hele hela tiden!!! och jag blir så iriterad..

det börjar på morgonen när jag har gått upp då kommer han fram till mej super glad och vill leka, jag leker då med han ett tag men så fort jag slutar börjar han pipa och gnälla.. jag släpper ut honom på trädgården medans jag klär på mej, och sedan går vi morgon promenaden som är på ca 30 min.

sedan på dagen brukar vi åka ut i skogen träna lydnad, spår, sök och går även promenader han är för det mesta lös och springer omkring och leker själv och med mej. vi brukar vara ute i ca 2-4 timmar...

Kvälls promenaderna brukar vara på ca 30 minuter till en timme..

emellan alla promenader så är det hella tiden pip och gnäll och jag vet inte vad jag ska göra, jag blir så himmla iriterad och jag vet inte vad jag gör för fel!?

Snälla är det någon som vet vad jag ska göra????

Sv: Vad ska jag göra!!!!!!

Kanske e en pratglad vovve!:D

vad har du för ras?

väääldigt pratglad!!! det är en golden, han har inte varit så här förut? det började för ca två veckor sedan??

jaha det är inte något som e fel då? Att han har ont?

Eller haha en tik som löper någonstans! Som han kommer att tänka på när han inte har något att göra:D

jag tror inte att han har ont lr så, utan det verkar som han tycker synd om sig själv när jag inte bryr mej om han... funderar på om han kan känner att hanns "tjej" löper, men hon bor ju en bra bit här ifrån? men dom går ju men henne ungefär där vi går, kan det vara därför??

men det konstiga är ju att han piper när vi är på väg till skogen, i bilen, och där hon inte har varit..?

Han får väl kärleks känslor då. Hundar har ju väldigt bra luktsinne, så han känner säker lukten av henne:p

hoppas att det är så! det märks väll när hon har löpt klart...:bump:

väääldigt pratglad!!! det är en golden, han har inte varit så här förut? det började för ca två veckor sedan??

Min goldentik piper, gnäller, gnyr och "visslar" nästan konstant. Jag tror inte hon är medveten om det, det händer när hon blir uppjagad av något (mina katter, lek vad som nästan). Jag kan bryta det genom att kommendera henne att lugna sig (gå och lägg dig) eller bara dämpa henne. Men än har jag inte fått bort det helt. Det är bara en ful ovana.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka