Vad ska jag göra?!

Raven_

Trådstartare
Min pojkvän tycker inte om min hund! Han tycker att han är dryg, kräver för mycket tid av mig, han tycker att han är jobbig när han skäller på andra hanhundar, han vägrar hälsa på honom osv.

Vi har haft våra diskussioner ang detta då min hund kommer att flytta med mig från mamma när vi skaffar egen lägenhet/hus. (han bor inte med mig 24-7 när jag är hos pojkvännen, utan han bor hos min mamma) Min hund ska bo hos mig, punkt slut. Jag älskar min hund.
Jag har sagt åt pojkvännen att han måste visa "vem han är". (Säga åt på skarpen när han hoppar osv) men han vägrar. "Det är inte mitt probmem" Han fattar inte varför hunden måste tränas, gå på långpromenader och allt det där. jag försöker förklara men ack.
jag vill ha flera hundar sen när jag flyttar till hus och vill gärna att pojkvännen är med på den ide`n.


Så, hur f*n ska jag få honom att tycka om honom?! Hunden tycker jättemycket om pojkvännen och blir överlycklig varje gång dom träffas. Men han bara står där som ett fån och ser sur ut och viftar med händerna. Hjälp!:confused:

Sofie och Boss
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Jag köpte en egen hund till min kille i alla hjärtans present,efter det toh han även till sig min hund,kanske ingen bra ide men det funka för oss. Han var dock djurvänm från början.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Naaw vad sött. :love:

Djurvän är han, vi har råttor tillsammans och han är "uppväxt" med hund. Han jämför hela tiden min hund med hans mammas 10 åriga 4vägskorsning, lite dumt med tanke på att de inte är lika för 5 öre...
det är ett dilemma. Och han vet att jag ska ha fler hundar sedan. SKA.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Skulle nog vara elak å kräva lite :devil:

Verkar som att han inte vill acceptera hunden. Utan vill slippa ägna tid åt någon form utav uppfostran/tränning/socialt beteende med hunden. Exakt vad han vill komma undan kan jag inte komma på. Att jämföra med en annan hund tycker jag är lite fel, hundar har personligheter å vissa behöver knappt någon uppfostran å träning utan är trevliga å lydiga endå. Medans vissa kräver mer.

Påminer mig om en lustig sak fast åt andra hållet. Var i stallet med sambon å damen min var i boxen å åt när vi kom med rumpan i dörren, hade halvdörr. Så jag stog å klappade lite, vilket gick fullt bra tyckte damen. Hon är verkligen en "fin" dam med sina små ideer om vad som går för sig å vad som inte går för sig å något envis. Så skulle sambon klappa lite på henne så gick det inte alls, det var inte tillåtet :rofl: Då flyttade hon sig därifrån :rofl:

Hm kanske är lite avundsjuka från din pojkväns sida över att hunden får så mycket tid.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Jag kan ärligt talat inte se vad det är att diskutera. Antingen gillar han läget, eller så åker han ut. Sånt där är bara löjligt från din pojkväns sida och har han börjat med sånt redan då drar jag iaf öronen åt mig.

Så är jag ju också singel eftersom jag inte orkar med "du-har-ju-aldrig-tid-gnället" :angel:

//E
 
Sv: Vad ska jag göra?!

:rofl: Min sambo älskade inte direkt min hund heller till en början. :o Hon är reserverad mot främlingar så det tog ett tag innan det lossnade helt mellan dom. Men när hon började slappna av i hans närhet och visa sina underbara sidor så har hon blivit våran lilla bäbis och han brukar stjäla henne från mig ibland bara för att få ha en liten kramstund. :D
Sen är våra hundar som natt och dag. Greyhounden är en gammal värdig herre som aldrig gör mycket väsen av sig medan min lilla syns och märks heeela tiden. Det är alltid full fart, hon hinner med mycket bus och ja.. hon är nog en sån man måste lära sig att älska. :o :D :love:
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Jag gjorde slut med min kille eftersom han inte accepterade mitt hund och häst intresse! (då hadej ga bara hund på deltid!!!!!) nu efter det har jag skaffat en helt egen vovve och han ger mig så mkt mer än det där förhållandet gjorde!!

Men jag vet inte! Jag tycker det är svårt att leva med ngn som inte delar ens intressen!! Jag är inte så mkt för att ändra på mig och att kompromissa med dem!

Är din hund svår? Har även du problem med att han hoppar/drar i kopplet/skäller på främmande mm?? Isf kan du ju börja med att få bort det och börja ställa krav på din pojkvän sedan när din hund är lite lättare att hantera och umgås med?! Han kanske slår ifrån sig lite oxo för att han tycker det är svårt och jobbigt att hantera din hund men eg tycker om hundar... Klart man jämför alla hundar med den man är uppväxt med! Jag fick kämpa massor för att inte jämföra min flamsiga veka unga hanhund med kloka stabila gammel tiken.... (hon är ju min idealhund!!!)

Sorry att jag inte hade ngra bra råd att ge dig men ngn tanke kanske ´kan ge dig ngt...
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Jo, men vi har varit tillsammans i 3 år och han accepterar mitt intresse.. Jag vill bara få honom att tycka om hunden!

Det enda vi har problem med är att han skäller/gör utfall mot andra hanhundar. Men det är ju ingenting man märker av hela tiden direkt..


Nä, fyfan.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Nu kan man ju inte tvinga en annan människa att älska ens hund. Det måste komma av sig självt. Och det finns inget som säger att han måste älska din hund. Men han måste banne mig acceptera honom.
Jag och min hund är en paketlösning. Den som vill ha mig måste ta med hunden på köpet och tycka om den lösningen. Annars kan man tyvärr inte bli påtänkt som vår sambo. Jag har varit tvungen att välja vid något tillfälle.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Det är uppenbarligen hans problem, eftersom han har problem med din hund. Korkad kille du har. Bli arg och ställ krav eller släng ut honom (killen alltså).
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Han får anpassa sig.
När man tar på sig ansvaret för en hund...då gäller det livet ut. Och älskar man sin hund ger man inte upp.

Hunden har ju ingen annan än dig,du är hundens bästa vän.

Hade ja haft det problemet hade ja sagt till min sambo

Antingen accepterar du mig o min hund.Eller så tyvärr får vi gå skillda vägar.

Så hade ja sagt...För älskar han dig...så låter han dej inte gå så enkelt..
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Jag har själv en schäfer/rottweiler hane på snart 6 år och jag säger att skulle min sambo ställa ett ultimatum som att jag skulle välja mellan dom.
Så hade jag valt min hund helt utan tvekan. Min hund fanns i mitt liv innan min sambo så därför tycker jag också att man får acceptera det eller gå.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Man kan väl acceptera att den andra har ett djur men man måste väl ändå inte tycka om den för det?

Det har känt massor med gånger då jag har Skallerormar som husdjur, få som gillar dom, men det är väl bara och gilla läget och acceptera att alla inte gillar allt.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Jag har samma problem med min sambo... Han gillar inte djur överhuvudtaget :smirk: Hade jag vetat det från början så hade jag nog inte fortsatt träffa honom men nu är man ju (tyvärr kanske) så pass kär att jag vill bo ihop med honom.

Jag har planer på att flytta ut på landet och skaffa massa hästar,hundar,kossor,getter osv men det håller ju inte han med om.
Jobbigt när man inte alls har samma framtidsdrömmar, någon förhoppning har jag väl att han ska ändra sej men det tror jag faktiskt inte han gör.

Jaja hursomhelst, det var han som ville att jag skulle flytta ihop med honom och jag sa då- Visst vet du att hunden följer med? Och han kommer sova i sängen,grusa ner i hallen,dräggla vatten osv...
Jaadå sa han, jag vill ju bo med dej så det kan jag väl stå ut med.
Vi bråkar aldrig, förutom om hunden. Han tycker hunden tar plats, tid och skräpar ner.
Men det fungerar hyfsat ändå, jag sköter allt med hunden,städar efter honom så fort han har skräpat ner och har gått med på att han inte får vara i soffan iaf.
Visst, han kan klappa hunden nån gång då och då men annars ignorerar dom varandra faktiskt.

Helst av allt vill jag ju att han ska gilla hunden och vilja följa med ut på promenader,träningar och nån spårrunda med fika i skogen men det kommer aldrig hända, så jag får gilla läget som det är nu eller sticka för mina djur kommer alltid vara prioriterade framför pojkvänner.

Sålänge inte hunden far illa/mår dåligt går det väl att ha det som vi har nu.

Men vem vet, när ni har flyttat ihop kanske han inser vilken liten raring din hund är och börjar gilla den jättemycket, fast det kan ju likagärna bli tvärtom.

Jag önskar dej lycka till hur du än väljer att göra :bump:
 
Sv: Vad ska jag göra?!

:bow:

Mina tankar utformade i ord.

Det där med skallerormar å liknande överhuvud taget tycker jag är helt okej att ha som husdjur å folk får acceptera det om dom vill stå ut med mig :angel:

Däremot finns det ju vissa idioter som har ormar som plockar ur ormen ur terariet när folk med ormfobie är där å det tycker jag är bristande respekt ifrån ägarens sida.

Men du är väll inte sådan får jag hoppas :)
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Hm, kom å tänka på andra djur där. ofta iaf när det hamldar om katter så brukar katten vara hos den personen som inte vill ha med den att "göra" så att säga. Men det kasnke bara är katter som är så elaka då :devil: Men så är det inte med din hund alltså.

Hm tvinga ut på spåring å liknande borde du nog kunna göra, du får säga att det är för hans motion å häslas skull :D
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Nej knappast har dom för min egen del skulle inte lägga ut så mycket pengar på ormarna bara för o vara macho med dom, få av mina vänner har ens sett dom.
 
Sv: Vad ska jag göra?!

Raven_ skrev:
Min pojkvän tycker inte om min hund! Han tycker att han är dryg, kräver för mycket tid av mig, han tycker att han är jobbig när han skäller på andra hanhundar, han vägrar hälsa på honom osv.

Vi har haft våra diskussioner ang detta då min hund kommer att flytta med mig från mamma när vi skaffar egen lägenhet/hus. (han bor inte med mig 24-7 när jag är hos pojkvännen, utan han bor hos min mamma) Min hund ska bo hos mig, punkt slut. Jag älskar min hund.
Jag har sagt åt pojkvännen att han måste visa "vem han är". (Säga åt på skarpen när han hoppar osv) men han vägrar. "Det är inte mitt probmem" Han fattar inte varför hunden måste tränas, gå på långpromenader och allt det där. jag försöker förklara men ack.
jag vill ha flera hundar sen när jag flyttar till hus och vill gärna att pojkvännen är med på den ide`n.


Så, hur f*n ska jag få honom att tycka om honom?! Hunden tycker jättemycket om pojkvännen och blir överlycklig varje gång dom träffas. Men han bara står där som ett fån och ser sur ut och viftar med händerna. Hjälp!:confused:

Sofie och Boss

Om han känner så då är han nget o ha.. om han inte ens kan ansstränga sig för din skull hur blir de då sen när ni flyttar ihop :rofl:
 

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 001
Senast: Gunnar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 537
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 912
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 203
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp