Vad ska jag göra?

F

Fanskap

*långt*

Det är så här att min syster har haft två hundar, eller ja, hon har den ena nu, men nu ska den få en chans till innan hon avlivar den..

Den förra hunden smet o var inte snäll, den skulle avlivas... jag stötte aldrig på några problem med denna hunden när jag passade henne i två veckor, hur snäll o go som helst och hade inte en tidens till att smita när hon var med mig i stallet tillsammans med mina två Jack Russlar eller när hon fick följa med mig ut när jag red...

Nu, med denna tiken, har tydligen fått samma beteende, aggresiv o smiter.. och denna tiken har jag passat enhel del när de har varit i väg, på semester o.s.v. och hon har fått följa med mig ut i stallet, när jag har ridit(tar ej med mig mina russlar, jag gör så mycke annat med dem, tränar spår o dyl. så de får ej följa med ut i skogen när jag sitter till häst) och allt har gått kanon, och då har jag trotts allt en tik o en hane som är mina egna, sen kommer det en ny tik och det är inga problem, de leker o busar o sover i samma soffa.

och det stoppar nog inte på fem katter som min syster har avlivat de senaste tre åren pgr av att de har blivit ''knäppa, gör inne, är inte som de ska'' och en miljon ursäkter till för att hon ska få göra sig av med dem. :mad: :mad: jag har aldrig märkt något fel med dessa djur, och jag har passat deras hus en hel del när de är ute på mc träffar på sommaren. två av dem har jag ''räddat'' och har haft hemma nu i ett o två år, de har ALDRIG gjort något utanför lådan förutom utomhus då.

Så nu sitter jag och sambon i en liten stuga i skogen tillsammans med två russlar o två katter, det funkar ju, men ska jag verkligen ta på mitt samvete att inte ha testat med denna underbara hund? inte har gett henne en ärlig chans? jag har ju tid o lust, men frågan är om platsen innomhus räcker, för vi bor litet, riktigt litet..
Jag vet inte om jag klarar av att låta min syster avliva ännu ett djur som i mina ögon är helt frisk, lite överskotts energi visst, men vad har inte mina knusslar då? ;) det är ju därför jag är ute så mycke med hundarna och de får följa med överallt förutom till jobbet...

Men en tredje, både känns, och inte känns som det blir för mycke.... :confused:

Jag har försökt att övertala henne om en omplasering, men nej, antingen till mig eller så ska hon avlivas... :cry:

tiken är en blandras mellan knäckebröd o dörrmatta, men ser ut som en stor, ljusbrun schäfer, är 2 år...

behöver bara skriva av mig lite o bolla lite med andra djurvänner.. hjälp mig med både för och imot att jag ska ta henne!

Sv: Vad ska jag göra?

Tja om du ska kan bara du avgöra. Men jag tror ju inte det slutar med denna hund för din systers del.Hon verkar finna det mest roligt med att skaffa djuren och sen vill hon ha nytt o avlivar det hon redan har.Problemet ligger ju inte hos hundarna utan hos din syster eftersom bägge ska ha blivit "problematiska" i hennes ägo.
Du får dock en roll i hennes djuraffärer eftersom du tar dig an en del av hennes djur. Det bästa vore med en vandrande pinne för hennes del. (inte ens det).Jag är ledsen men det är bara du själv som avgör vilket som ska bli hundens öde.

Jo absolut, jag vet att det bara är jag som kan avgöra, men det är alltid bra att höra vad folk som står utanför tycker, jag själv inser att jag inte kan ta hand om alla djuren hon inte vill ha, det går inte, jag blir arg o ledsen på henne, som hon håller på, och har berättat detta.. men hon svarar bara att det inte är hennes fel att det är fel på djuren, tycker det är rätt lustigt att det är bara hennes djur det är fel på.... :smirk: men men...

tre hundar? det går ju.. det är ju en himla trevlig hund...

det värsta just nu är att hon planerar att skaffa antingen en rotwiler valp eller en boxer.... och det kommer säkert bli fel på den med och de kan man ju inte hjälpa... har bara avrått henne att hon inte ska skaffa fler hundar.. och jag vill knappast bli den som tar över alla djuren när de inte är små o söta längre....

Min syster är knappast en djurvänn, hon ska helt enkelt inte har något djur alls! :mad: :mad:

Håller med dig helt.
Går det inte att få en diskussion med henne om varför hon köper och avlivar? Få henne att inse att någonting gör hon som är fel och som får hundarnas mindre trevliga sidor att komma fram.Hon ser väl hur det går när du har hand om dom? Får hon aldrig en tankeställare om varför det går bra med dig och hundarna men inte henne och hundarna? Får jag fråga, är hon yngre än dig?
Det är ju trots allt inte hundarna som ber att få komma till henne, en "dålig" sak man kan göra är att förvarna hundägaren om din syster så de nekar henne köp. I krig och kärlek är ju allt tillåtet sägs det. :devil:

Jag har försökt prata med henne, men det är som att stånga pannan blodig mot en vägg...
Hon är 6 år äldre än mig, ha aldrig varit intresserad över att ha djur en längre tid och har varit besviken på våra föräldrar för att de vägrade att låta henne ha djur utöver familjens egna...
Hon tröttnar när de inte är små o söta längre, och tiken är allt annat än liten o söt, hon är sprallig o full med livslus och gudars snäll.. och hon inser inte att en sådann hund behöver va med o motioneras.. den blir bara knäpp o aggresiv i hennes ögon..
tyvärr tänker inte min syster så långt så hon kan få en tankeställare, hon vet ju trots allt hur hon ska ta hand om sin hund...

Nej, det blir nog att jag tar hem henne. Låter henne få en ärlig chans, sambon älskar henne och tycker oxå att vi ska testa....

Finns det hjärterum..........

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 613
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 792
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 297
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar