Jag har hamnat i en svår situation. När jag var hos veterinären med min hund i fredags upptäcktes en knöl på huvudet, veterinären kände på den och tyckte inte den kändes bra, så hon ville kolla om den var elakartad.
Men, eftersom min hund även hade blåsljud på hjärtat, vill jag gärna kolla hjärtat ordentligt med ultraljud innan en ev provtagning/operation.
Enligt veterinären kan hunden dö om hon blir sövd eftersom hon hade blåsljud på hjärtat, så bättre att kolla då.
Men så pratade jag med uppfödaren idag, hon sa att jag absolut inte ska låta dom göra nån provtagning, för då kommer det sätta igång allting och hunden kommer dö inom en månad!!
Uppfödaren har över 20 års erfarenhet av rasen, och hade tydligen varit med om fall där det blivit så.
Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra?
Jag litar på uppfödaren, men samtidigt, veterinären borde ju veta bäst
Hunden är en shetland sheepdog och 10 år.
Men, eftersom min hund även hade blåsljud på hjärtat, vill jag gärna kolla hjärtat ordentligt med ultraljud innan en ev provtagning/operation.
Enligt veterinären kan hunden dö om hon blir sövd eftersom hon hade blåsljud på hjärtat, så bättre att kolla då.
Men så pratade jag med uppfödaren idag, hon sa att jag absolut inte ska låta dom göra nån provtagning, för då kommer det sätta igång allting och hunden kommer dö inom en månad!!
Uppfödaren har över 20 års erfarenhet av rasen, och hade tydligen varit med om fall där det blivit så.
Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra?
Jag litar på uppfödaren, men samtidigt, veterinären borde ju veta bäst
Hunden är en shetland sheepdog och 10 år.