Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!
Jadå, manen är kortare, annars vet jag ärligt talat inte om det är någon större skillnad. Men som ovanstående sa, det kan ju bero på vinklar/ljus och så vidare.
Att du "tänker" på att flytta från detta elände men inte gör något känns rätt elakt, hur tänker du?
Du vet att hästen blir stressad av hag"kamraterna" och att han inte får i sig den mängd mat/vätska han behöver men ändå gör du inte mer än "tänker tanken" på att kanske flytta?
Aldrig att jag hade stått kvar i ett stall som inte ser till hästens (alla hästars!) bästa i första hand, och speciellt när det är så uppenbart att det inte funkar i hagen!
Vem är det som bestämmer att det ska vara så här? Och vad har den för skäl till det?
Har ni som betalar stall/box/haghyra ingenting att säga till om?
Du säger "fri tillgång" men det har han ju inte eftersom han inte har någon tillgång till fodret p.g.a de andra hästarna.
Att det inte är lämpligt att han vräker i sig mat + vatten när han kommer in är väl självklart?
Ska du stå kvar där får du nog antingen åka ut och stödfodra (utanför hagen så han får äta i lugn och ro!) eller leta efter hjälp så att någon kan hjälpa dig med det.
Och vid intag kanske du inte ska ge hela mat/vattenransonen på en gång, utan dela upp den?