Sv: Vad sjutton ska man äta?
Tyvärr är det så att fönsterlösa grisstall som var i bruk före 1 juli 1989 inte behöver ha fönster.
Tyvärr är det så att fönsterlösa grisstall som var i bruk före 1 juli 1989 inte behöver ha fönster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som någon nämnde känns det som att det skulle en himla röra och negativ miljöpåverkan om varenda människa skulle sätta sig i sin bil och ge sig ut på landsbygden för att bedöma djurhållning för att sen bunkra kött i stora frysar där hemma.
Fin tanke men kanske inte helt görbar för de flesta.
Ja, men jag ser inte att det gör saken bättre.
Det är fönster runt om, under taket, men ljusinsläppet är mycket begränsat.
I just det här fallet tror jag snarare att fönsterraden under taket i lagens mening är fönster. Enligt MIN mening ger de inte acceptabelt dagsljus. Särskilt inte när vi pratar om djur som aldrig får gå ut.
Jag tror inte direkt att jag är kompetent att bedöma djurhållning, men dagsljus och utevistelse är ju inte raketvetenskap.
Kl
Dom flesta bönder är mån om sina djur. För en bra produktion är det ett måste att se till att djuren mår bra med tex. bra foder och miljö. Sen finns det ju mindre bra bönder men dom skulle jag säga är rätt få.
Som någon nämnde känns det som att det skulle en himla röra och negativ miljöpåverkan om varenda människa skulle sätta sig i sin bil och ge sig ut på landsbygden för att bedöma djurhållning för att sen bunkra kött i stora frysar där hemma.
Fin tanke men kanske inte helt görbar för de flesta.
Jag tror du är kompetent nog att avgöra om du tycker att djuren har en i dina ögon helt okej levnadsstandard eller ej.
Jag tror också att du kan se på flera djurslag om de ser ut att trivas eller ej.
Är foder och miljö bra så brukar det generera lugna tillfredställda djur.
Texaz;16304114Angående kyckling skrev:Finns det ens att köpa längre? Jag minns inte sist jag såg höns i någon butik.
Kan ju bara hålla med om det. Ibland framställs ju lantbrukaren som en egoistisk typ som plågar djur och bara vill tjäna pengar
Finns det ens att köpa längre? Jag minns inte sist jag såg höns i någon butik.
Tröskeln för vad man tycker är "att djuren mår bra" varierar enormt. Konventionell gris- och fjäderfäuppfödning i dagens Sverige faller inte under min definition av en djurhållning där "djuren mår bra" även om djurhållningen är laglig.